معاون استاندار: بیکاری پاییزی در آذربایجان‌غربی 2.7 درصد کاهش یافت


معاون استاندار: بیکاری پاییزی در آذربایجان‌غربی 2.7 درصد کاهش یافت

ارومیه- ایرنا- آذربایجان‌غربی که در نیمه نخست سال جاری و بر اساس اعلام مراجع ذیربط شاهد بهبود فضای کسب‌وکار بود، کاهش 2.7 درصدی نرخ بیکاری طی پاییز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را تجربه کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی شامگاه چهارشنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با اذعان به این موضوع، افزود: نرخ بیکاری در تابستان و بهار امسال نیز به ترتیب ۲.۶ و ۲.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت و این روند کاهشی در پاییز امسال نیز ادامه یافت.

معاون استاندار: بیکاری پاییزی در آذربایجان‌غربی 2.7 درصد کاهش یافت

«بهنام شهدی» اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی در بهبود فضای کسب‌وکار، اشتغال و سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده‌است و این روند باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی رتبه نخست امنیت سرمایه‌گذاری را طی بهار امسال کسب کرد، اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در ارزیابی ۲۱ مولفه پیمایشی امنیت سرمایه‌گذاری به تفکیک فعالان اقتصادی استان‌ها، این استان را با نمره ۶۵.۵ حائز رتبه نخست کشور دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این پیمایش مولفه‌هایی چون ثبات قیمت مواد اولیه، ثبات قوانین و مقررات، ثبات یا قابل پیش‌بینی بودن تصمیم مسوولان، عمل مسوولان به وعده‌ها، احقاق حقوق قانونی در ادارات دولتی، میزان حمایت مسوولان استانی از داوطلبان سرمایه‌گذاری مورد ارزیابی قرار گرفته بود.

«شهدی» با تاکید بر فعال‌تر شدن استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استان، به حمایت از فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: این شرکت‌ها در زمان تحریم‌های ظالمانه دشمنان می‌توانند در ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی طی سال جاری در سایه برنامه‌ریزی و حمایت مسوولان از سرمایه‌گذاران، موفقیت‌های چشمگیری در حوزه‌های اقتصادی داشته و رتبه‌های برتر اشتغال کشور را به خود اختصاص داده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون