امروز شیعه و سنی با اتحاد و انسجام خود، تمدن اسلامی را حفظ کنند


امروز شیعه و سنی با اتحاد و انسجام خود، تمدن اسلامی را حفظ کنند

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه امروز شیعه و سنی با اتحاد و انسجام خود، تمدن اسلامی را حفظ کنند، گفت: الگوی تصمیم گیری اخلاقی در آمریکا تاثیرگرفته از مکتب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 30 دی) در همایش منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت فارس، هرمزگان و بوشهر که در سالن همایش های «شهر» شیراز برگزار شد، گفت: جمع علما یک رحمت است.

نماینده ولی فقیه در فارس با قرائت 2 آیه از قرآن کریم، افزود: در این آیات وظیفه انبیا (ع) عنوان شده است و پس از انبیا و اولیا الله (ع) این وظیفه به عهده اهل علم است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه سیره و روش عقلا باید مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: مردم باید نگاهشان به علمای دین باشد، امروز نظام سلطه طوری برنامه ریزی می کند مردم به جای آنکه نگاهشان به علمای دین باشد، به آنچه نظام سلطه می خواهد توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه رشته های اسلامی را راه اندازی کرده است و این مرجعیت، علمای دین را زیر سئوال برده است، یادآور شد: باید علمای شیعه و سنی، در راستای مسائل دینی، همراه همدیگر باشند و این مرجعیت را از دست ندهند.

آیت الله دژکام با تاکید بر اینکه امروز شیعه و سنی با اتحاد و انسجام خود، تمدن اسلامی را حفظ کنند، یادآور شد: در تاریخ گذشته علما نسبت به نظریات همدیگر، آشنایی ویژه ای داشتند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه فقهی ما در جامعه تاثیر گذار است، اضافه کرد: الگوی تصمیم گیری اخلاقی در آمریکا تاثیرگرفته از مکتب اسلامی است.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه امروز اگر می خواهیم در رابطه با تمدن سازی کار کنیم، باید اطلاعات خود را در مورد مذاهب دیگر افزایش دهیم، افزود: باید در اصول دین با تفکر به نتیجه برسیم.

به گفته آیت الله دژکام، تمدن غربی، رقیب تمدن اسلامی است که در این رقابت، تمدن رقیب می خواهد تفکر را تعطیل کند و تمام تلاش آنان در طول چهار یا پنج قرن، تعطیل کردن تفکر است چراکه اگر تفکر کنند متوجه می شوند اسلام، حق است و ما هرچه به دین مان تفکر کردیم به حقانیت آن پی بردیم.

وی با اشاره به اینکه آنان سعی کردند از دست علمای اسلامی کپی برداری کنند، تاکید کرد: علت اینکه رنسانس پیش آمد این بود مردم در رنسانس به دین پشت کردند، همه انقلاب هایی که در اروپا برای اتفاقات علمی و سیاسی، انجام شد، برای مقابله با دین بود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی، باعث شد به مسائل بی خدایی پشت شود و امام (ره)، مسئله را تغییر داد و خداشناسی را رواج داد و این رواج مسائل دینی را مدیون امام (ره)، هستیم، یادآور شد: هرکس در راستای خداخواهی قدمی بردارد، خدا ارج او را ضایع نمی کند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا