ارسال 933 کتاب، پایان نامه و مقاله از سوی طلاب به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه


ارسال 933 کتاب، پایان نامه و مقاله از سوی طلاب به دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه

دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال 933 کتاب و مقاله از سوی طلاب خواهر و برادر به دبیرخانه همایش خبرداد و گفت: از این میزان 169 اثر وارد مرحله دوم شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم مقیمی حاجی» امروز دوشنبه(30 دی) در نشست خبری بیست و یکمین همایش کتاب سال حوزه و سومین همایش مقالات علمی حوزه که در ساختمان انجمن های علمی حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان این که مجموعه آثار علوم اسلامی و علوم انسانی مرتبط با دین در قلمرو موضوعی این همایش قرار می‌ گیرد، گفت: طلاب خواهر و برادر ایرانی و غیر ایرانی که تولید کتاب، پایان نامه سطح چهار و رساله دکتری در سال 97 انجام داده باشند می‌ توانستند آثار خود را ارسال کنند.

دبیر همایش کتاب سال حوزه از ارسال 933 اثر حائز شرایط از کتاب و پایان نامه به دبیرخانه همایش خبرداد و گفت: مجموعه آثار در بیست گروه علمی از جمله اخلاق، تاریخ و سیره، ترجمه، تفسیر، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی و علوم مدیریت و کلام دسته بندی شده و در گروه های علمی از سوی اساتید اهل علم و قلم مورد بررسی و تدقیق و ارزیابی قرار گرفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: ارزیابی در دو مرحله صورت می‌ گیرد، ابتدا هیأت های داوری که حداقل از سه نفر کارشناس فن تشکیل می‌ شود یک اثر را مورد بررسی اجمالی قرار می‌ دهند که در این مرحله 169 اثر به مرحله دوم راه پیدا کردند و در این مرحله مورد ارزیابی تفصیلی توسط نویسندگان برجسته قرار می‌ گیرد و نتایج ارزیابی در هیأت های داوری بررسی و در نهایت با پیشنهادهای گروه های علمی و داوری در شورای علمی همایش آثار منتخب، اعلام می‌ شود.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به این که از آثار واصله به دبیرخانه 243 اثر در رده علمی پژوهشی قرار گرفته است، گفت:271 اثر علمی ترویجی، 63 کتاب کتب فرهنگی تبلیغی و سه مورد تقریر نویسی داشتیم و سایر آثار نیز 136 کتاب و 215 پایان نامه به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان داشت: 51 کتاب و 15 پایان نامه از سوی خواهران طلبه و 667 کتاب و حدود 200 پایان نامه از سوی برادران ارسال شده است؛ همچنین 651 کتاب و پایان نامه از سوی طلاب ایرانی و 67 کتاب و پایان نامه از سوی طلاب غیر ایرانی از کشورهای آذربایجان، استرالیا، بحرین، عراق، مراکش، هندوستان و افغانستان داشته ایم.

استاد سطح عالی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: برای جهت دهی به اولویت های نظام اسلامی و نیازهای جامعه و حوزه های علمیه اولویت های پژوهشی را نیز در سال گذشته اعلام کردیم که در کنار دیگر موضوعات در همان بیست گروه علمی قرار می‌ گیرد و ارسال آثار در این بخش مورد تشویق ویژه قرار می‌ گیرد که از جمله آن ابعاد بیانیه گام دوم، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، آسیب های اجتماعی، جمعیت، زن و خانواده، سبک زندگی اسلامی، فضای مجازی، محیط زیست، هنر و فلسه هنر بوده است و در مجموع 115 اثر از امتیاز ویژه برخوردار شدند.

وی با بیان این که در نهایت بعد از بیش از چهار هزار ارزیابی اجمالی بر روی این 933 اثر و بیش از پانصد ارزیابی تفصیلی برای مرحله دوم، سه کتاب و دو پایان نامه حائز رتبه برتر شدند، خاطرنشان کرد: 12 کتاب و 11 پایان نامه به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی می‌ شود و صاحبان 26 کتاب و پایان نامه نیز لوح تحسین دریافت می‌ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در بخش مقالات نیز مرحله اول به این صورت است که صاحبان نشریه ها از هر شماره منتشره یک مقاله را می‌ فرستند که البته باید هیأت تحرییه یا مرکز محل انتشار، حوزوی باشند که در این بخش نیز 110 مقاله واصل شد.

وی یادآور شد: در ارزیابی های صورت گرفته 28 مقاله به مرحله دوم رسید و در نهایت سه مقاله به عنوان مقاله منتخب معرفی می‌ شود.

پایان پیام/414

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط