کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور در دزفول برگزار شد


کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور در دزفول برگزار شد

دزفول-ایرنا- بیست و هفتمین کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور از امروز چهارشنبه به مدت 2 روز در سالن سوم شعبان دزفول آغاز شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این کارگروه گفت: کارگروه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دهیاری‌های کشور دوم و سوم بهمن‌ماه به میزبانی استان خوزستان در دزفول تشکیل شده که یکی از کارگروه های چهارگانه دهیاری‌های کشور است.
اسماعیل زیارتی افزود: این کارگروه با حضور مدیران کل امور روستایی و شوراهای ۶ استان اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، لرستان و خوزستان برگزار شد.
وی گفت: دفتر امور روستایی و شوراهای کشور به چهار کارگروه مدیریت و توسعه سرمایه انسانی، کارگروه فنی مهندسی، کارگروه محیط زیست و کارگروه امور مالی و اقتصادی دهیاری‌ها تقسیم می‌شود که این کارگروه در راستای مدیریت و توسعه سرمایه انسانی تشکیل شده است.
زیارتی اظهار داشت: در این کارگروه اصلاح اساس‌نامه دهیاری‌ها بعد از ۱۵ سال‌ در دستورکار قرار گرفت و بعد از بازبینی، وظایف دهیاری‌ها با رویکرد توسعه فعالیت‌ها تشریح شد .
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری خوزستان نیز گفت: بیشتر مصوبات این کارگروه برای تصویب به هیات دولت ارجاع داده می‌شوند.
عبداله حسینی افزود: در این کارگروه درخصوص اساسنامه دهیاری‌ها بحث و تبادل نظر و نقاط ضعف آن برداشته و نکاتی به آن اضافه خواهد شد تا دهیاران وظایف خود را در جهت خدمات رسانی بیشتر به روستاها بدانند.
وی گفت: شهرستان دزفول یکی از شهرستان‌های با ظرفیت بالا در خوزستان است که فردا از عملکرد دهیاری‌های آن بازدید می‌شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت: در این کارگروه تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، فرهنگی و تمدن دیرینه شهرستان دزفول به مدیران تصمیم ساز نشان داده شود.
امید بن عباس با بیان اینکه توجه به روستاها باید متوازن باشد، افزود: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که یک روستا بیشترین امکانات را داشته ولی نقطه دیگر محروم باشد.
وی بیان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دزفول تصمیم‌گیری درخصوص ارائه خدمات ضروری زندگی به روستاها تصمیم گیری و برنامه‌های توسعه‌ای درنظر گرفته خواهد شد.
بن عباس به نقش دهیاران در تولید ثروت در روستاها اشاره کرد و گفت: روستاها باید به سمت درآمدزایی و درآمد پایدار حرکت کنند.
وی افزود: روستاهای منتظران، شهیون و جندی شاپور اخیرا با نظر هیات وزیران به شهر تبدیل شدند که اقدامات لازم برای تاسیس شهرداری و سایر فعالیت‌ها در دست اقدام است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا