هر نیم ساعت یک نفر در جاده های ایران می میرد!


هر نیم ساعت یک نفر در جاده های ایران می میرد!

فرمانده پلیس راهور ناجا در دهمین همایش بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: هر نیم ساعت یک نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و در همین ساعت 28 نفر مجروح می‌شوند.

به گزارش جی پلاس؛ سردار سید کمال هادیان‌فر امروز در سمینار بین‌المللی سوانح ترافیکی اظهارداشت: جدی‌ترین بحث در ترافیک‌های جاده‌ای بحث ایمنی است که بخش مهم آن سوانح ترافیکی است.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: هر نفر که در تصادف جان خود را از دست می‌دهد، تقریبا ۵.۲ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می‌کند.

فرمانده پلیس راهور ناجا عنوان کرد: امروزه آمار را بر اساس کشته محاسبه می‌کنیم این در حالی است که براساس آمارهای بین‌المللی متغیرهای اصلی دیگر در آمارهای تصادفات نقش دارند.

هادیان‌فر اجرای طرح همیار و سفر بخیر سیاه ساکتی را در شمار طرح‌های موفق طی سال‌های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سمینارهایی نظیر سوانح ترافیکی موجب ارائه سند اقدام و انسجام ملی شوند.

وی اظهار کرد: خط تولید خودروهای پراید 132 و پژو 405 که به عنوان خودروهای کشنده معرفی شده بودند، متوقف شده و خودرو پراید 131 نیز تا پایان سال 99 از تولید بازداشته می‌شود.

تصادفات در استان فارس کاهش یافته است

رئیس سمینار بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی در شیراز نیز گفت: از سال 85 تا 98 کاهش تصادفات ترافیکی در کشور به ویژه در استان فارس را شاهد بوده‌ایم.

کامران باقری لنکرانی اظهاد داشت: در 3 سال گذشته مرگ و میر ناشی از تصافات جاده‌ای افزایش داشته اما در 8 ماهه اخیر آمار مصدومان در کشور و استان فارس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی در کشور افزایش پیدا کرد و همین در روند کاهش تلفات تاثیرگذار بوده است اما هنوز مهم‌ترین علت مرگ و میر در سنین زیر 40 سال در کشور حوادث ترافیکی است.

عامل دوم مرگ و میرها در استان فارس، تصادفات جاده‌ای است

ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: تصادفات و مرگ و میرهای ناشی از تصادفات جاده‌ای یکی از مشکلات اساسی کشور است.

مهرزاد لطفی افزود: بعد از بیماری قلب و عروق بیشترین مرگ و میرها به دلیل تصادفات جاده‌ای در کشور و استان فارس است.

وی اظهار داشت: امسال 350 هزار مصدوم در کشور گزارش شده که این آمارها نگران‌کننده است.

معاون عمرانی استاندار فارس نیزدر این سمینار گفت: آمارها از وضعیت کشور و جاده‌ها نشان‌دهنده این است که مشکلات حمل و نقل، سرعت غیر مجاز، عدم توجه به جلو، نداشتن کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه به عنوان عامل اصلی تصادفات جاده‌ای است، عواملی دیگری هم مانند خودرو و زیر ساخت‌ها جز عوامل دوم تلفات جاده‌ای می‌باشند.

رضایی ادامه داد: 45 در صد مسیرهای جاده‌ای کشور در استان فارس است و همین باعث شده که استان فارس بیشترین آمار از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: در 9 ماه اول سال 200 میلیون تردد کشوری در استان فارس بوده است، تردد خودروهای سنگین در این استان 8 در صد افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار فارس اظهار داشت: استان فارس در کنار رتبه اول بودن در حادثه جاده‌ای در راهکارهای مفید در کاهش این آمار نیز اول بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر