آغاز طرح پویش ملی مبارزه با سرطان در محدود فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان


آغاز طرح پویش ملی مبارزه با سرطان در محدود فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان از آغاز طرح پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با سراسر کشور در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان خبر داد و گفت: 607 نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

«آرش یلالی» امروز (چهارشنبه ۲ بهمن) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از آغاز طرح پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با سراسر کشور در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و اظهار کرد: این طرح برای ۶۰۷ هزار نفر از جمعیت حوزه فعالیت های دانشکده علوم پزشکی آبادان اجرا می شود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: این جمعیت در ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان اجرا می شود.

وی گروه‌های هدف اصلی این پویش را جوانان و نوجوانان و بیماران دانست و تصریح کرد: در پویش ملی مبارزه با سرطان تمام تلاشمان این است تا با تشخیص به موقع بیماری نسبت به درمان آن اقدام کنیم.

یلالی سرطان سینه را یکی از شایع‌ترین بیماری سرطان در کشور بیان کرد و اذعان داشت: خودمراقبتی و شناسایی به موقع نقش کلیدی در درمان سرطان دارد و با چند اقدام ساده می‌توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

وی شعار اصلی پویش امسال را «سرطان قابل پیشگیری و درمان است، با خودمراقبتی و امید» عنوان کرد و یاد آور شد: برنامه‌های تبلیغی و حمایتی، آموزش مردم و برنامه‌های مرتبط با جلب مشارکت سیاست‌گذاران، اطلاع‎‌رسانی در خصوص فعالیت‌های وزارت بهداشت و برگزاری مراسم هفته سرطان مهم‌ترین اقدامات این پویش است که از روز گذشته (۱ بهمن) آغاز شده و تا (۷ بهمن) ادامه دارد.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟