سفرهای رییس دستگاه قضا در راستای کمک به مردم انجام می‌شود


سفرهای رییس دستگاه قضا در راستای کمک به مردم انجام می‌شود

یزد - ایرنا - رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه آیت‌الله رییسی نخستین رییس قوه قضاییه است که بیشترین سفر استانی را در کمتر از 10ماه برای حل مشکلات مردم داشته ، گفت: این سفرها در راستای کمک به  ارتقای وضعیت امنیتی، اقتصادی ، رفاهی و معیشتی مردم انجام شده است.

اصغر جهانگیر عصر روز چهارشنبه در سفر به ابرکوه یزد به خبرنگار ایرنا افزود: با مدیریت رییس جدید قوه قضاییه شاهد تحول چشمگیری در عرصه های مختلف قضا بودیم.

وی اظهار کرد: میانگین آمار متهمین استان یزد از میانگین کشوری پایین تر است یعنی در کل کشور ۲۲ درصد و در یزد ۲۰ درصد است .

جهانگیر با بیان اینکه مهمترین جرم استان یزد مربوط به مواد مخدر است و ۵۳ درصد جمعیت کیفری در ارتباط با این بخش است افزود: میانگین کشوری آن ۳۶ درصد است که علت آن ترانزیت مواد مخدر در مسیرهای ورودی به استان یزد است.

نماینده رییس قوه قضاییه اضافه کرد: سرقت و ربودن مال غیر یکی دیگر از جرایم این استان است که دراین زمینه میانگین آن ۲۲ درصد است که نسبت به میانگین کشور که ۳۰ درصد است ، کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: جرایم علیه اشخاص هم میانگین کشوری ۱۰ درصد و استان یزد ۶ درصد است که نشان دهنده نجیب بودن و با صفا بودن مردم استان است .

رییس سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر اینکه متهمین با ماندگاری کوتاه نباید وارد زندان شوند، افزود: زندان ها نباید بی جهت پر شود .

جهانگیر در ادامه خاطرنشان کرد: در ۹ ماه امسال در این استان ۵۳۶ نفر وارد زندان شدند و یک روز در زندان بودند که این اصلا درست نیست و از نکاتی است که آیت الله رییسی دستور داده کنترل شود.

این مسوول زندان های کشور خاطرنشان کرد: آمارهای استان یزد نشان می دهد ۷۳ درصد از جمعیت کیفری آن کسانی هستند که بعلت فقر و تنگدستی مجرم شده اند.

وی ادامه داد: باید به سمت این برویم که وضعیت اشتغال را سامان دهیم و با توجه به پتانسیل هایی که استان یزد در زمینه هایی مختلف اشتغال دارد زمینه اشتغال را برای پیشگیری از وقوع جرم فراهم کنیم تا بیماری و بدهکاری تبدیل به بزهکاری نشود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک