کمبود بودجه آموزش و پرورش کمر دانش آموزان را خم کرده است


کمبود بودجه آموزش و پرورش کمر دانش آموزان را خم کرده است

یک مشاور تحصیلی گفت: پیگیری‌های انجام شده در خصوص تعویض صندلی‌های فرسوده ما را با مشکل جدی بودجه‌ای روبرو کرده است.

کمبود بودجه آموزش و پرورش کمر دانش آموزان را خم کرده استفرحناز هاشمی پور، روان درمانگر و مشاور تحصیلی در گفت‌‍وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استاندارد نبودن اکثر صندلی‌های مدارس اظهار کرد: آرتروز و خستگی مزمن، کمترین پیامد منفی صندلی‌هایی است که بدون توجه به رشد جسمانی دانش‌آموزان در مدارس قرار دارد.

او با اشاره به آسیب دیدن زانو‌ها به دلیل غیراستاندارد بودن صندلی‌ها در برخی مدارس افزود: در این حالت گردن و کتف‌ها درگیر این فضای تنگ خواهند شد و برای دانش‌آموزان خستگی به دنبال خواهد داشت.

هاشمی پور ادامه داد: خستگی ناشی از این نیمکت‌ها تمرکز و یادگیری دانش آموز را کاهش می‌دهد و قطعا در فرایند تحصیلی او تأثیر بسزایی دارد.
بیشتر بخوانید: خداحافظى با میز و نیمکت هاى قدیمى در مدارساین روان درمانگر ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده، بیشترین آسیب را دانش‌آموزان پسر در مقطع دبیرستان می‌بینند. در این مقطع قد دانش آموزان افزایش می‌یابد اما اندازه ارتفاع میز و نیمکت های مدرسه تغییری نمی‌کند.
او گفت: اگرچه برخی مدارس به این موضوع توجه دارند، اما در مدارس پایین‌شهر، دانش‌آموزان زیادی از این موضوع رنج می‌برند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: شاید بتوان با اضافه کردن میله‌ای کوچک به نیمکت‌ها و حذف جاکتابی که در میز تعبیه شده است این مشکلات را رفع کرد.

او افزود: به دلیل نبود فضای کافی، دانش‌آموزان مجبور هستند نیمکت‌های خود را جلوتر ببرند و بالتبع به تخته سیاه، نزدیک‌تر خواهند شد. این شرایط می‌تواند سلامتی دانش آموز را به دلیل تماس مستمر با گچ به خطر بیندازد.
این روان درمانگر مطرح کرد: میز‌های مدارس دولتی دارای شناسه‌اند و از طرف کادر مدرسه، قابل تعویض نیستند، بنابراین تغییر این شرایط زمان‌بر است.

هاشمی‌پور در پایان گفت: پیگیری‌های انجام شده در خصوص تعویض صندلی‌های فرسوده ما را با مشکل جدی بودجه‌ای روبرو کرده است.
انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند