پایبندی به قانون رکن اصلی برگزاری انتخابات سالم است


پایبندی به قانون رکن اصلی برگزاری انتخابات سالم است

گچساران - ایرنا - فرماندار باشت گفت: پایبندی به قانون رکن اصلی برگزاری انتخابات سالم است که زمینه مشارکت حداکثری مردم در این عرصه را فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، سید مسعود حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری باشت اظهار داشت: دستگاه های حمایتی چون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در یک ماه باقی مانده تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از انجام کمک های موردی به مددجویان و افراد نیازمند پرهیز کنند.

وی عنوان کرد:هیچ یک از دستگاه های اجرایی حق استفاده از مکان ها یا تجهیزات اداری برای تبلیغات کاندیدها را ندارند و در صورت دریافت گزارش متخلفان براساس قانون مجازات خواهند شد.

فرماندار باشت تاکید کرد: نیروهای انسانی شاغل در دستگاه های اداری برای جلب اعتماد مردم و حضور گسترده در پای صندوق های رای رسالت مهمی در رعایت حریم قانون و انجام وظایف قانونی را دارند.

حسینی با بیان اینکه انجام فرایند انتخابات نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی است بیان کرد: برای انجام انتخابات سالم در زمان مقرر ادارات و سازمان تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

فرماندار باشت گفت: ۴۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این شهرستان پیش بینی شده‌ است.

حسینی افزود: از این تعداد ۱۸ صندوق شهری و ۲۸ صندوق دیگر برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی تعداد صندوق‌های ثابت را ۱۸ مورد و سیار پیش‌بینی شده را ۲۸ مورد ذکر کرد.

فرماندار باشت در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن دهه فجر سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال ۱۳۵۷ اشاره کرد و افزود:کلنگ زنی و افتتاح چندین طرح عمرانی یکی از مهمترین برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان است.

حسینی از دستگاه های اجرایی خواست لیست طرح های قابل بهره برداری یا کلنگ زنی باشت را هر چه زودتر به فرمانداری باشت ارسال کنند.

فرمانده سپاه ناحیه باشت نیز در این نشست گفت: رقابت های انتخاباتی تلاش برای ارائه بهترین خدمت در نظام مردم سالاری دینی است و به همین دلیل طرفداران سلایق سیاسی مختلف باید در فضایی آرام در انتخابات شرکت کنند.

سرهنگ سید علی رضازاده با اشاره به همبستگی ایجاد شده پس از آئین تشییع تاریخی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: تلاش شود این فضای همدلی در انتخابات جای خود را تفرقه انگیزی ندهد.

شهرستان های گچساران و باشت با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارند.

در پایان شورای اداری امروز شهرستان باشت سید عزت الله حسینی به عنوان رئیس بسیج ادارات این شهرستان معرفی و از خدمات نادر گرامی رئیس پیشین بسیج ادارات باشت قدردانی کرد.

باشت دارای۲۷ روستای دارای دهیاری و ۳۶روستای دارای شورای اسلامی است و چهار دهستان با بیش از ۲۲هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...