رتبه اول آموزش و پرورش خوزستان در 25 شاخص پرورشی و فرهنگی


رتبه اول آموزش و پرورش خوزستان در 25 شاخص پرورشی و فرهنگی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوزستان در بیش از 25 شاخص از 52 شاخص‌ پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش، رتبه اول را دارد.

علیرضا کاظمی در جلسه کارگروه ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲ بهمن) در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان را می‌توان به سطح کشور نیز تعمیم داد و نکته مهم آن این است که این حرکت از استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه انتظار مردم از آموزش و پرورش تربیت کردن است، افزود: اگر در ارتقای شاخص‌ها قرار است به جایی برسیم، نگاه تربیتی حتما باید در همه برنامه‌ها وجود داشته باشد. اینکه بخواهیم ارتقای شاخص‌ها را محدود به فضای آموزشی کنیم، ظلم در حق ارتقا شاخص‌ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توجه به نیازهای حوزه تربیتی و ورزشی اهمیت دارد، تاکید کرد: مهم‌ترین دغدغه رهبر هم اکنون، آسیب‌های اجتماعی هستند، بنابراین حتما باید به این حوزه توجه کرد.

کاظمی با بیان اینکه تشکیل کارگروه برای ارتقای شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان به این معنا نیست که شاخص‌های این استان پایین باشد، گفت: استان خوزستان در بیش از ۲۵ شاخص از ۵۲ شاخص‌ پرورشی و فرهنگی موجود، رتبه اول را دارد. تشکیل این کارگروه به این دلیل است که استان خوزستان استحقاق داشتن رتبه اول در کشور را دارد.

وی گفت: مدرسه تنها مکان یادگیری نیست، ما باید در کنار درس فرصت‌های آموزشی و تربیتی را فراهم کنیم که این در قالب فعالیت‌های تربیتی محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، همچنین مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باید در سند ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان در نظر گرفته شود، فضاهای ورزشی هستند چرا که فضاهای ورزشی مانند فضاهای آموزشی هستند.

وی افزود: نباید فضاهای ورزشی در خارج از مدارس ساخته شوند، زیرا از اکثر فضاهای خارج از مدارس، اشخاصی غیر از دانش‌آموز استفاده می‌کنند و بهره‌وری فضاهای بیرون از مدرسه، حداقل است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ آرمین زارعی به اسم مثل خار تو چشم دشمنیم