ماده به کار گرفته شده برای ساخت قاب گوشی ضدباکتری چیست؟


ماده به کار گرفته شده برای ساخت قاب گوشی ضدباکتری چیست؟
پژوهشگران موفق به ساخت ماده جدید ضد باکتریایی شدند که میتواند برای ساخت قاب تلفن های هوشمند استفاده شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، پژوهشگران انگلیسی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی قطعاتی ساختند که میتواند باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک ها از قبیل " استافیلوکوک اورئوس( طلایی) مقاوم به متی سیلین" را نابود کند.

ماده بکار گرفته شده در این قطعات میتواند موارد استفاده متعددی داشته باشد. به طورمثال میتوان در بیمارستان ها، دستگیره های در، اسباب بازی های کودکان و محصولاتی دیگر از این ماده استفاده کرد.

به این ترتیب با استفاده از این ماده میتوان از شیوع بیماری های جدّی در منزل جلوگیری کرد و به نجات جان بیماران اسیب پذیر کمک کرد.

" کاندیس مایوسکی"( Candice Majewski) مهندس مکانیک دانشگاه" شفیلد"( Sheffield) اظهار کرد ، مدیریت توسعه باکتری های مضر، عفونی و مقاوم یک هشدار و نگرانی در سطح جهانی است.

به همین علت تولید و معرفی محافظ های ضد باکتری برای محصولات گوناگون میتواند یک شیوه اساسی برای فرآیند مبارزه با این باکتری ها باشد.

ماده به کار گرفته شده برای ساخت قاب گوشی ضدباکتری چیست؟

در این راستا پژوهشگران دانشگاه" شفیلد" تکنیکی توسعه دادند که چاپ سه بعدی را با یک ترکیب ضدباکتریایی مبتنی بر نقره ترکیب می کند.

اکثر محصولات چاپ سه بعدی که در حال حاضر ساخته میشوند ، عملکرد اضافی ندارند ولی این ماده چاپ سه بعدی جدید فراتر از یک قطعه چاپ سه بعدی است.

نتایج کار تحقیقاتی آنها نشان داد که می توان مواد شیمیایی را با موفقیت در مواد چاپ سه بعدی به کار برد. بدون این که در تولید یا قدرت آن ها تأثیر منفی ایجاد شود.

قطعات چاپ سه بعدی ساخته شده توسط این پژوهشگران هیچ اثر سمی روی سلول های انسان ندارد و آزمایشها روی سلول های انسانی که در ازمایشگاه انجام شد، نشان داد که این مواد هیچ اثری زهرآلود ندارند.

پژوهشگران پروژه برنامه ریزی کرده اند که آزمایشات بیشتری را در زمینه طیف گسترده تری از محصولات انجام دهند.

ماده به کار گرفته شده برای ساخت قاب گوشی ضدباکتری چیست؟

این پژوهشگران قطعات چاپ سه بعدی ساخته شده را در محیط های گوناگونی ازمایش کردند تا دریابند بهترین عملکرد این ماده در کجاست. به طورمثال یکی از موارد آزمایشی این ماده در مایعی حاوی ماده های مغذی بود که نشان داد که عملکرد این ماده در این محیط ضعیف می شود.

نتایج این پژوهش در مجله" Scientific Reports" انتشار یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل