بیماران مبتلا به سرطان چگونه می‌توانند صاحب فرزند شوند؟


بیماران مبتلا به سرطان چگونه می‌توانند صاحب فرزند شوند؟
نظری خاطرنشان کرد:بیماران سرطانی میتوانند از بانک تخمک یا اسپرم خودشان برای صاحب فرزند شدن استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، لیلا نظری، متخصص زنان و فلوشیپ ناباروری، با اشاره به ارائه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان طالقانی، ذکر کرد:این خدمات در بالاترین سطح و کم ترین هزینه به زوجین نابارور و سایر مراجعان ارائه می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به سابقه ۱۰ ساله بیمارستان طالقانی در اموزش فلوشیپ ناباروری و آی وی اف، گفت:در این بیمارستان، از حدود ۲۰ سال قبل اقدامات تشخیصی و درمانی برای زوجین نابارور با حضور اساتید فوق تخصص که بیش از ۲۵ سال سابقه کار دارند، بصورت کامل و با تعرفه دولتی و بر اساس بسته ای که وزارت بهداشت ابلاغ کرده است ، ارائه می شود.

نظری همچنین از ارائه خدمات درمانگاه های ویژه برای بیماری های زنان و زایمان در بیمارستان طالقانی خبرداد و ذکر کرد:بیماران در این درمانگاه ها تحت نظر پزشکان متخصص و فوق تخصص معاینه می شوند. در این بیمارستان برای آن دسته از مردان و زنان سرطانی که دوست دارند پس از درمان بچه داشته باشند، خدماتی ارائه می شود که شامل حفظ و نگهداری تخمک، اسپرم و جنین این بیماران است.

این متخصص زنان، به درمان بیماری تخمدان پلی کیستیک اشاره کرد و ادامه داد:درمان این بیماران با همراهی متخصص زنان و نازایی، تغذیه و متخصص ورزشی پیگیری می شود.

او ذکر کرد:از آنجا که بیماران سرطانی پس از درمان قادر به بچه دار شدن نیستند، میتوانند از بانک تخمک یا اسپرم خودشان برای صاحب فرزند شدن استفاده کنند.

نظری گفت :درمان زنانی که دچار سقط مکرر و شکست مکرر لانه گزینی جنین هستند، با همکاری تیمی متخصص زنان و زایمان، ژنتیک، ایمونولوژی و…، انجام می شود.

این متخصص زنان در پایان ذکر کرد:میزان موفقیت درمان آی وی اف در بیمارستان طالقانی مثل استاندارد های کشوری است. یعنی درمان با این روش، با ۴۰ درصد موفقیت همراه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!