برافراشته شدن عَلَم فاطمیه با نام سردار دل‌ها


برافراشته شدن عَلَم فاطمیه با نام سردار دل‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام محمود قاسمی با بیان اینکه امسال نام حاج قاسم در مجالس حضرت زهرا(س) با گرمی بیشتری طنین‌انداز و عَلَم فاطمیه با نام سردار دل‌ها برافراشته می‌شود، گفت: سراسر زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص و ولایت‌مداری بود؛ شخصیتی که عمر خود را در راه ترویج فاطمی و حسینی سپری کرد.

برافراشته شدن عَلَم فاطمیه با نام سردار دل‌ها

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی فقیهی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کوهبنان، اول بهمن‌ماه در مراسم بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت که در حسینیه قمر بنی‌هاشم این شهرستان برگزار شد، گفت: حضرت زهرا(س) جانش را فدای ولایت و امامت کرد تا به مردم بفهماند رهبر شما باید خدایی و معنوی باشد.
وی بیان کرد: در رأس جامعه اسلامی باید رهبری الهی باشد در حالی که عده‌ای بعد از پیامبر اکرم(ص) گفتند مهم نیست رهبر جامعه امام باشد. اگر رهبر الهی نباشد جامعه به فنا می‌رود، بزرگراه رسیدن به ابهت و عزتی که شهید سلیمانی طی کرد، ماندن در کنار ولایت و رهبری است. در دینداری باید کارشناس شاخص را انتخاب کنیم و در رسیدن به مقصد نهایی انسانیت و رستگاری، باید راهنمای خبره داشته باشیم.
حجت‌الاسلام فقیهی تأکید کرد: باید مخلص‌ترین و عالم‌ترین فرد را به‌عنوان رهبر و مقتدای دین خود برگزید تا سعادتمند شد. شهید باکری، شهردار تبریز بود اما با دوچرخه به محل کار می‌رفت؛ ایشان مدیری انقلابی بود و مشکل مردم را مشکل خودش می‌دانست. مدیری که بخواهد درد مردم را حس کند باید در جمع مردم قرار گیرد. مهم‌ترین انتخابات را در پیش داریم، باید بیشتر مراقبت کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام محمود قاسمی، مدرس حوزه و دانشگاه گفت: در زیارت امین‌الله دعاهایی وجود دارد که در دعای پنجم از خدا می‌‌خواهیم که ما را محبوب دل‌ها قرار دهد، انسان ذاتاً دوست دارد که محب دیگران باشد. خداوند نام پیامبر اعظم(ص) را در جهان طنین‌انداز کرد که محبتش در قلوب جای گرفت و اهل آسمان‌ها و زمین به وجودش افتخار می‌کنند.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: ایمان به خدا و عمل صالح انسان را محبوب می‌کند؛ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با این دو مقوله محبوب دل‌ها در جای جای جهان شد. بسیاری از مردم در شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشک ریختند چون این سردار خدایی بود و خودش را وقف خدمت به مردم کرده بود.
حجت‌الاسلام قاسمی تصریح کرد: سردار دل‌ها ایمان به خدا، ایمان به هدف و ایمان به عمل و کارش داشت؛ لذا محبوب قلوب مردم شد؛ شخصیتی که همه عالم شیفته‌اش شدند. راه محبوبیت انسان ایمان و بندگی خداست که باعث رشد و کمال انسان می‌شود و نامش ورد زبان عام و خاص و عزیز همگان می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امسال نام حاج قاسم در مجالس حضرت زهرا(س) با گرمی بیشتری طنین‌انداز شد و علم فاطمیه با نام سردار دل‌ها برافراشته شد. سراسر زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی، اخلاص و ولایت‌مداری بود؛ شخصیتی که عمر خود را در راه ترویج فاطمی و حسینی سپری کرد. برق دنیا وجود سردار دل‌ها را نگرفت و نتوانست این مرد الهی را فریب دهد. لذا خانه خودش را وقف روضه‌خوانی بی‌بی دو عالم کرد.
قاسمی یادآور شد: این شخصیت الهی خاشعانه و خاضعانه خدا را می‌خواند، تمام کارهایش را برای رضایت حضرت حق انجام می‌داد و با تواضع در مقابل پدر و مادرش قرار می‌گرفت. سردار دل‌ها به زندگی دنیا وابستگی نداشت و همواره در تمام عرصه‌ها به خاطر خدا و رضایت حضرت حق گام برمی‌داشت و ایمان در وجودش موج می‌زد. لذا ماندگار شد.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها