ابلاغ اعتبار 90 میلیارد ریالی ایاب و ذهاب در هفته جاری


ابلاغ اعتبار 90 میلیارد ریالی  ایاب و ذهاب در هفته جاری

حسینی از ابلاغ اعتبار90 میلیارد ریالی به استان‌ها در حوزه ایاب‌وذهاب و خدمات حمایتی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه تا پایان هفته خبرداد.

ابلاغ اعتبار 90 میلیارد ریالی  ایاب و ذهاب در هفته جاری

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدجواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، از رایزنی برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی با مجلس شورای اسلامی خبرداد و اظهارکرد: در طول ۱۱سال گذشته، بودجه آموزش‌وپرورش استثنایی ۲۱ و ۳ دهم درصد افزایش یافته است.

او افزود: طرح تلفیق و فراگیر، ایاب‌وذهاب دانش‌آموزی، مراکز مشکلات ویژه یادگیری، در افزایش اعتبارات آموزش‌وپرورش استثنایی مؤثر بوده است.

حسینی بر تدوین برنامه‌هایی برای افزایش اعتبارات تأکید و تصریح کرد: باید تلاش کنیم که از بخش دولتی، عمومی و مردمی هزینه‌های ارتقای رفاهی، آموزشی‌و پرورشی و توان بخشی سازمان تأمین شود که کاملاً تحقق‌پذیر است.

او ادامه داد: هیچ‌یک از برنامه‌هایی که به تحقق اهداف آموزش‌وپرورش دانش آموزان با نیاز ویژه کمک می‌کنند و یا ابزاری برای تحقق اهداف است نباید از منظر بودجه دور بماند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی از ابلاغ اعتبار ۹۰ میلیارد ریالی ایاب‌وذهاب در هفته جاری خبرداد و اظهارکرد: باید درآمد‌های اختصاصی با شناسایی ظرفیت‌ها افزایش یابد، در این زمینه کارگروه اقتصاد آموزش‌وپرورش استثنایی باهدف بیدار کردن اقتصاد خفته آموزش و پرورش استثنایی تشکیل شود.

حسینی تأکید کرد: اردوگاه‌ها، طرح سنجش و هزینه و فایده کردن ظرفیت‌هایی مانند مرکز اقدسیه، مرکز آموزش‌های ضمن خدمت پیامبر اعظم (ص) از ظرفیت‌های عالی آموزش‌وپرورش استثنایی است.

بیشتر بخوانید: نیاز آموزش و پرورش استثنایی به ۷۰۰ نیروی جدید برای سال تحصیلی جدید

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور گفت: مجموعه احکام و قوانینی که در برنامه ششم توسعه می‌تواند به آموزش‌وپرورش استثنایی کمک کند باید به‌گونه‌ای مدون، احصاء و محور برنامه‌های سازمان قرار گیرد.

او به اصلاح ساختار آموزش‌وپرورش استثنایی باهدف افزایش اختیارات ادارات استان‌ها اشاره و عنوان کرد: احیای کانون بازنشستگان استثنایی با عنوان سفیران آفتاب جهت استفاده از تجارب ارزشمند بازنشستگان باید در دستور کار قرارگیرد و در برنامه‌هایی که قابل واگذاری به بخش خصوصی است، بازنشستگان در اولویت قرار گیرند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: یک مدرسه که امکانات مناسب دارد در ۷۵۲ منطقه آموزشی، می‌تواند در ساعات غیر آموزشی مکانی مناسب برای بازنشستگان جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به‌عنوان باشگاه بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر