حمایت استاندار از طرح ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان


استاندار خوزستان گفت: ما قول می‌دهیم که برنامه‌ها و منابع خود را در راستای برنامه جامعی که توسط آموزش و پرورش تدوین می‌شود، تنظیم کنیم.

غلامرضا شریعتی در جلسه کارگروه ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که امروز (۲ بهمن) در مجموعه فرهنگی فجر اهواز برگزار شد، ضمن قدردانی از وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل این کارگروه و تلاش برای ارتقای وضعیت آموزشی خوزستان، اظهار کرد: اجرای طرح ارتقابخشی به شاخص‌های آموزش و پرورش خوزستان که در واقع کیفی کردن آن است، کار بسیار ارزنده‌ای است. البته در گذشته نیز اقداماتی در این زمینه انجام شده و مطالعاتی نیز صورت گرفته است اما تاکنون کار جامعی که در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری به این شکل که منجر به ارتقا شاخص‌های آموزش و پرورش شود، نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از این بابت ممکن بود گاهی منابع به هدر می‌رفتند و یا کمکی به ارتقای کیفیت آموزش نمی‌کرد. ما قول می‌دهیم که برنامه‌ها و منابع خود را در راستای برنامه جامعی که توسط آموزش و پرورش تدوین می‌شود، تنظیم کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: برنامه و سند جامع آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که فرا دستی و فرا دولتی باشد تا همه متعهدانه در جهت عملیاتی کردن آن حرکت کنند. این کار باید کاملا تخصصی، علمی و فنی انجام شود تا همه خود را متعهد به اجرای آن بدانند.

شریعتی با بیان اینکه باید تلاش خود را بکنیم تا در مسیر برنامه‌ای که تدوین شود، حرکت کنیم، گفت: همه مسئولان آموزش و پرورش استان و نوسازی مدارس باید به این طرح متعهد شوند. ما نیز تعهد می‌دهیم که حوزه‌های اجتماعی خود را ملزم کنیم تا در چارچوب سندی که تدوین می‌شود، فعالیت کنند و کسی خارج از این برنامه عمل نکند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش محل تربیت و انسان‌سازی است. اگر آموزش و پرورش خود را متعهد به عملکرد برنامه محوری کند، سایر دستگاه‌ها نیز برنامه محور خواهند شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما نباید انتظار داشته باشیم که نتایج این برنامه را به زودی مشاهده کنیم، گفت: امیدواریم این مطالعه به سندی منجر شود که به رشد و ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان منجر شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...