درمان معتادین متجاهر با بحث اشتغال و پشتیبانی از آنان ادامه می‌یابد


رئیس سازمان بسیج مستضعفین: بنا نیست فقط به درمان معتادان متجاهر بسنده شود بلکه بحث اشتغال، صیانت و پشتیبانی هم از این افراد آسیب دیده انجام می‌شود.

درمان معتادین متجاهر با بحث اشتغال و پشتیبانی از آنان ادامه می‌یابدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین افتتاح بزرگترین اردوگاه ترک اعتیاد جنوب‌شرق کشور در کرمان اظهار داشت: با مجاهدت سپاه ثارالله این مجموعه اردوگاه کرامت آماده افتتاح شد و این یک سرفصل جدید در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر در استان کرمان خواهد بود.
سردار سلیمانی گفت: رنجی که خانواده معتادان متجاهر تحمل می‌کنند رنج بسیار سنگینی است و ما نمی‌توانیم نسبت به این مشکل بی‌تفاوت باشیم، ما هم مانند خانواده آنان رنج می‌بریم چرا که ما همه جزو یک خانواده بزرگ ایران اسلامی هستیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: خدا پسندانه‌ترین همدردی با خانواده معتادان متجاهر این‌گونه اقدامات است، که این کار سرآغاز فصل جدیدی برای پاکسازی از آسیب‌های وارد شده به جامعه است.
سردار سلیمانی عنوان کرد: یک نمونه از آن ایجاد اردوگاه‌های صیانت است تا این عزیزان به‌عنوان عضوی از جامعه اسلامی به دامن جامعه بازگردند و در جایگاه یک نیروی کارآفرین و شاغل بتوانند ایفای نقش کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بنا نیست فقط به درمان معتادان متجاهر بسنده شود و بحث اشتغال و صیانت و پشتیبانی هم از این افراد آسیب دیده انجام خواهد شد.
وی افزود: سازمان بسیج برای اردوگاه‌های کرامت و صیانت با همکاری نخبگان در سطح کشور طرح‌هایی تهیه کرده است که متناسب با شرایط هر استان هم موضوع مبارزه با اعتیاد را به‌صورت گسترده در دستور کار قرار دهیم و هم کار‌های مطالعاتی و علمی در جهت پایین آوردن اعتیاد و نسخه درمان در خانه انجام دهیم.
سردار سلیمانی تصریح کرد: ما از آن دسته از خانواده‌هایی که آمادگی دارند، پشتیبانی می‌کنیم تا بتوانند از یک فناوری بهره ببرند و در درون خانواده فرد معتاد مورد درمان قرار بگیرد، این طرح هم می‌تواند کاهش هزینه را در پی داشته باشد و هم اینکه درمان معتادان را در صدر توجه ما و خانواده‌ها قرار دهد، چون بیشتر خانواده‌ها هستند که می‌خواهند درمان را انجام دهند، اما توانایی و تخصص آن را ندارد که ما از این خانواده‌ها پشتیبانی می‌کنیم.
وی ادامه داد: روش دیگر استفاده از روش‌های ایجابی برای جلوگیری از توزیع مواد مخدر به‌صورت خرده‌فروشی مواد صنعتی و سنتی است، بسیج قصد دارد با کمک سازمان‌های مردم نهاد در سال ۹۹ توزیع مواد مخدر را به حداقل برساند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: برای مبارزه و جلوگیری از توزیع و ورود مواد مخدر بار سنگینی بر دوش نظام اسلامی بوده است، ما در این راه شهید دادیم و برغم همه این تلاش‌ها متاسفانه عرضه مواد مخدر در جامعه به راحتی انجام می‌گیرد که ما در سازمان بسیج طرحی برای جلوگیری از توزیع مواد مخدر در سطح جامعه داریم.
سردار سلیمانی گفت: آنگونه که ما نسبت به تلفات تصادفات حساس هستیم، به تلفات مواد مخدر واکنشی نشان نمی‌دهیم، این‌ها که در معرض مواد قرار می‌گیرند برادران، خواهران، فرزندان و خانواده ما هستند و عادی شدن این موضوع و گذشتن به سادگی از کنار معتادان برای ما خیلی خطرناک است.
وی در آخر افزود: اگر آسیب‌های اجتماعی توسعه پیدا کند، خطرشان کمتر از تهدید خارجی نیست و بخش زیادی از آسیب‌های اجتماعی متاثر از مواد مخدر است، لذا سپاه و سازمان بسیج بر اساس تکلیف انقلابی که دارد پای کار آمده و این‌ها وظیفه ماست.
اردوگاه ترک اعتیاد سپاه ثارالله (کرامت) افتتاح می‌شود
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سفر به استان کرمان ضمن حضور در کنگره شهدای عشایری، دومین کمپ ترک اعتیاد را که با کمک سپاه کرمان برپا شده است، افتتاح می‌کند.
کنگره ۱۲۰۲ شهید عشایر استان با محوریت شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سوم بهمن ماه جاری به میزبانی جیرفت و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی، برگزار می‌شود.
افتتاح دومین اردوگاه ترک اعتیاد سپاه ثارالله استان کرمان با عنوان «کرامت» در پادگان قدس سابق واقع در طاهرآباد و نیز بازدید از بزرگترین رویداد تولید محتوای دیجیتال استان کرمان از دیگر برنامه‌های حضور سردار سلیمانی در کرمان است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به همراه سرهنگ محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در کرمان، کارگاه اقتصاد مقاومتی و جدول زنی، بازدید از خانه عالم، کارگاه اشتغال زایی خیاطی و زمین ورزشی روباز را افتتاح می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت بیت‌کوین سقوط کرد