جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در داخل کشور باشد


جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در داخل کشور باشد

وزیر راه و شهرسازی گفت:جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره سفر اخیر خود به اوکراین اظهار کرد: من در سفر به اوکراین حامل پیام تسلیت جناب آقای رئیس‌جمهور به دولت و ملت اوکراین بودم.

وی ادامه داد: بعد از تسلیم پیام تسلیت رئیس‌ جمهور با رئیس‌ جمهور و برخی از کابینه اوکراین که به بحث سانحه سقوط هواپیما ارتباط داشتند دیدار داشتم و همچنین جلساتی را با وزیر امورخارجه و وزیر حمل و نقل کشور اوکراین داشتیم. مسائلی که در این جلسات مطرح شد در بیانیه رئیس‌جمهور این کشور نیز وجود داشت و از همکاری و همراهی ویژه ایران در بررسی این موضوع تشکر کردند و همچنین قولی که رئیس‌جمهور کشورمان برای انتقال پیکر جانباختگان این حادثه به کشور اوکراین داده بود، انجام شد.

اسلامی گفت: در این جلسات تاکید شد روند بررسی سانحه به صورت مشارکت و طبق قواعدی که در این خصوص وجود دارد انجام و نتایج شفاف و نهایی آن اطلاع رسانی شود. این سفر بسیار مؤثر بود و سانحه در حال بررسی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نیز گفت: جعبه سیاه جزو لاینفک بررسی سانحه است و این سانحه چون در ایران رخ داده مسئول بررسی آن سازمان هواپیمایی بوده و طبق «انکس ۱۳» ایکائو در حال بررسی موضوع است. هیئت بررسی سانحه برای بررسی مدارک هواپیما نیز به اوکراین سفر کردند.

وی افزود: مردم عزیز ما بدانند از لحظات اول حادثه، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت بوئینگ و طرف اوکراینی و همه طرف‌هایی که باید در این بررسی حضور داشته باشند ارتباط برقرار کرده و نمایندگان آنها در روند بررسی سانحه حضور دارند و جعبه سیاه به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد. اگر تیم بررسی در بازگشایی اطلاعات این سانحه به مشکل برخورد کند، آن زمان تصمیم می‌گیرند چگونه از طرف‌های دیگر برای استخراج اطلاعات کمک بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس