واعظی: به برخی کاندیداها گفته‌اند بخاطر دفاع از دولت و برجام رد صلاحیت شده‌اید/رسانه ملی متعلق به کل کشور است


واعظی: به برخی کاندیداها گفته‌اند بخاطر دفاع از دولت و برجام رد صلاحیت شده‌اید/رسانه ملی متعلق به کل کشور است

رئیس دفتر رئیس جمهوری با استناد به نامه اردیبهشت ماه روحانی به سران کشورهای اروپایی و موارد مطرح شده در آن ،تصریح کرد: تصمیم گیری درباره واکنش به مساله ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل از اختیارت دولت است.

واعظی: به برخی کاندیداها گفته‌اند بخاطر دفاع از دولت و برجام رد صلاحیت شده‌اید/رسانه ملی متعلق به کل کشور است
به گزارش پارسینه؛ محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره مواضع ایران در شرایطی که پرونده کشورمان به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود، اظهار کرد: در دولت راجع به این موضوع بحثی که منجر به مصوبه شود نداشتیم؛ چراکه این موضوع از اختیارات دولت است و قاعدتا جزو مباحثی است که باید جای دیگری درباره آن تصمیم گیری شود.

وی افزود: در اردیبهشت ماه آقای رئیس جمهوری نامه‌ای به سران کشور‌های ۱+۴ نوشتند و در آن اعلام کردند که ما علاقمندیم در برجام بمانیم و به تعهدات خود عمل کنیم مشروط بر اینکه آن‌ها هم در صورتی که می‌خواهند برجام را حفظ کنند به تعهدات خود پایبند باشند. مطرح شده بود که ممکن است برخی پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند که در آن نامه آقای روحانی اعلام کردند اگر این اتفاق بیفتد تصمیمات سخت تری را اتخاذ خواهیم کرد از جمله اینکه از برجام خارج شویم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری گفت: ما به آنچه آقای روحانی در نامه خود به روسای جمهور کشور‌های دیگر اعلام کردند، متعهد هستیم. اگر آن‌ها بخوانند از این مسیر خارج شوند، ما هم مسیر‌های دیگری را دنبال خواهیم کرد.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص فشار دولت به صدا وسیما برای محدود کردن برخی از برنامه‌ها اظهار داشت: ما چیز زیادی نمی‌خواهیم، ما می‌گوییم صحبت‌های رئیس‌جمهور و وزرا بدون تبعیض و بر اساس آنچه آنها می‌گویند پخش شود، نه اینکه برخی مطالب را نگذارند و بگویند مصلحت نیست و مطلبی را از صحبت‌های رئیس جمهور و وزرا که برداشت خودشان است را زیرنویس می‌کنند. ما چندین بار تذکر داده بودیم که آن چیزی که زیرنویس می‌شود با آنچه در فیلم موجود است مغایر است. ما مشکلی با رئیس صدا و سیما نداشته و روابط نیز خوبی داریم. ما مجموعه عظیمی از پرسنل و عزیزانی که در صدا و سیما در سراسر کشور زحمت می‌کشند را از خودمان می‌دانیم و هیچ مشکلی هم با این مجموعه نداریم، بحث ما روی یک سری افراد سیاسی است که تعداد آنها نیز خیلی اندک است که برخی از سمت‌های کلیدی را گرفتند و فکر می‌کنند اگر کسی سمتی داشته باشد باید بر اساس تفکر و به عنوان یک حزب برخورد کند، در صورتی که صدا و سیما توسط آن گروه محدود نباید جناحی اداره شود.

وی گفت: صدا و سیما یک رسانه ملی و متعلق به کل نظام و کشور است و ما می‌گوییم همانطور که برای قوای و نهادهای دیگر بسته می‌بندند برای دولت نیز همان‌گونه عمل کنند. نمی‌شود که یک وزیر ما در هرمزگان به همه مناطق سیل‌زده رفته ولی تنها 10 ثانیه از آن در صداوسیما نشان داده شود. این فقط سخن ما نیست و مردم هم دوست دارند که تمام فعالیت‌های خدمتگزاران بدون تبعیض به نمایش گذاشته شود و این به معنای اختلاف ما با صدا و سیما نیست و ما انتقاداتی داریم که باید به آن توجه شود.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر انتخاب رئیس سازمان هلال احمر اظهار داشت: شورای‌عالی در آن زمان خیلی با عجله تشکیل شد و استعفای دکتر پیوندی که به رئیس‌جمهور داده بود هنوز توسط رئیس‌جمهور پذیرفته نشده بود، برای همین وقتی که انتخابات شد یک‌سری مشکلات وجود داشت و قرار شد انتخابات مجدداً برگزار شود و این الان دست شورای‌عالی است و وقتی انتخابات درست برگزار شود آقای رئیس‌جمهور هم اقدام خواهد کرد.




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)