خودروی جایگزین پراید نمی‌تواند امنیت برای سرنشینان ایجاد کند


خودروی جایگزین پراید نمی‌تواند امنیت برای سرنشینان ایجاد کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:  اگرچه در سال آینده خط تولید پراید برای افزایش امنیت سرنشینان خودرو و مردم متوقف می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که خودروی جایگزین نیز نمی‌تواند کیفیت و امنیت مناسبی برای سرنشینان ایجاد کند.

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با اشاره به توقف تولید پراید، گفت: ضرورت دارد تا خودروی جایگزین پراید قبل از توقف تولید، اعلام شود.

وی با بیان اینکه پراید و خودروی جایگزین آن برای استفاده در جاده‌ها مناسب نیست، افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت پراید، بسیاری از خانواده‌ها توان خرید این خودرو را نیز ندارند، تنها راهکار برای بهبود بازار خودروهای سواری در این دسته، افزایش عرضه به بازار است تا قیمت‌ها تا حدودی تعدیل شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: اگرچه در سال آینده خط تولید پراید برای افزایش امنیت سرنشینان خودرو و مردم متوقف می‌شود، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که خودروی جایگزین نیز نمی‌تواند کیفیت و امنیت مناسبی برای سرنشینان ایجاد کند.

منصوری تصریح کرد: معتقدم خودروی جایگزین پراید باید با قیمت مشابه می‌بایست به بازار عرضه شود و خودروسازان برنامه مناسبی برای این امر داشته باشند، زیرا افزایش بهای خودروی جایگزین بیش از 5 درصد توجیه‌پذیر نیست و موجب نگرانی مردم شده و شوک جدیدی به بازار در دسته خودروهای سواری وارد می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: واردات خودروهای دست دوم با کیفیت عالی یکی از راهکارهای افزایش عرضه به بازار است زیرا با افزایش عرضه به بازار، قیمت خودرو کاهش می‌یابد و تمامی اقشار با هر سطح درآمدی می‌توانند خودروی مناسب خانواده‌شان را تهیه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...