سهم مهم جامعه در پیشگیری از وقوع سرقت


سهم مهم جامعه در پیشگیری از وقوع سرقت

جانشین پلیس پیشگیری ناجا، توجه به توصیه‌های پلیس را در کاهش سرقت کلیدی دانست و گفت: سهم جامعه در پیشگیری از وقوع سرقت مهم و چشمگیر است.

سهم مهم جامعه در پیشگیری از وقوع سرقتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار حمید عطایی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، پیشگیری از وقوع انواع سرقت، ایجاد ناامنی برای مجرمان و سارقان و ارتقای احساس امنیت مطلوب در سطح کشور را از اولویت‌های ماموریتی پلیس پیشگیری دانست و اظهار کرد: مبارزه با سرقت و استرداد اموال مسروقه به مال باختگان زمینه تداوم امنیت پایدار و افزایش اعتماد عمومی به پلیس را به دنبال دارد.
جانشین پلیس پیشگیری ناجا، فقر، بیکاری، اعتیاد، مهاجرت و حاشیه نشینی، اختلاف طبقاتی، بی توجهی و سهل انگاری در نگهداشت اموال را از دلایل موثر در وقوع سرقت دانست و تاکید کرد: همکاری و تعامل بیشتر مردم با پلیس در جهت کشف و پیشگیری از وقوع سرقت می‌تواند زمینه وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها را در جامعه از بین ببرد.
وی با اشاره به اینکه حذف زمینه‌های وقوع جرم و پیشگیری از سرقت تنها بر عهده پلیس نیست، افزود: پلیس با ماموریت‌های متنوع و متعددی مواجه است به گونه‌ای که هر سال به ماموریت‌های این سازمان درصد قابل توجهی افزوده می‌شود به همین دلیل همیشه نیازمند همراهی مردم از طریق "توجه و عمل به توصیه‌های کاربردی پلیس" و "افزایش سطح دانش اجتماعی" مردم هستیم.
سردار عطایی تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان اصلی‌ترین نهاد برقراری نظم وامنیت در جامعه، وظایف عدیده‌ای را بر عهده دارد که در صدد هستیم علاوه بر همراه سازی مردم، اقدامات مداخله‌ای پلیس در زمینه پیشگیری از جرم خصوصا سرقت را با بهره‌گیری از رویکرد‌های علمی و تجربی توسعه دهیم.
این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: تشدید اقدامات فرهنگی، اجتماعی و طرح‌های انتظامی عامل مهمی در پیشگیری از سرقت و جرایم در جامعه است که امیدواریم با همکاری تمام نهاد‌ها و سازمان‌های مرتبط و مشارکت مردم به این مهم دست یابیم.
سردار عطایی به نقش پیشگیرانه مردم و ارگان‌های دولتی در جلوگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت اشاره و تاکید کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، پلیس‌های تخصصی، فرماندهان انتظامی و روسای کلانتری‌ها می‌توانند همزمان با اقدامات انتظامی و تشدید فعالیت‌ها به آگاه‌سازی شهروندان در راستای مراقبت از اموال و ترغیب به استفاده از سیستم‌های بازدارنده در اماکن خصوصی و عمومی، گام‌های موثری در پیشگیری از وقوع جرایم بردارند.
وی در ادامه از هدفمند کردن واحد‌های گشتی در کوپ‌ها (کلانتری و پاسگاه) بر اساس ساعات اوج وقوع جرایم و اجرای طرح‌های پلیسی برای تحت کنترل قرار دادن نقاط جرم خیز خبر داد و افزود: با شناسایی نقاط جرم خیز توسط کوپ و برنامه ریزی مناسب جهت پوشش بیشتر نقاط جرم خیز و سر کشی مداوم از هر نقطه می‌توان پیشگیری از جرایم را مدیریت کرد.
این مقام انتظامی گفت: همانگونه که مقاومت و مشارکت دلاورمردان در عرصه‌های دفاعی، کشور را در برابر تهاجم نظامی سایر کشور‌های متجاوز بیمه کرده است، وظیفه همگانی است تا در پیشگیری از بروز و ظهور جرایم مشارکت فعال داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟