همه چیز درباره آیفون‌های جدید اپل


همه چیز درباره آیفون‌های جدید اپل

با وجود اینکه اپل به تازگی( تقریباً ۴ ماه پیش در ماه سپتامبر) سه مدل متنوع از آی فون ۱۱ را معرفی کرده، به همین زودی ردپای شایعات مربوط به آی فون های بعدی این شرکت( آی فون ۲۰۲۰ یا آی فون ۱۲) در گوشه کنار دنیای دیجیتال دیده می شود. البته فعلاً هیچگونه اطلاعات یا نام محصولات آتی اپل، بصورت رسمی اعلام نشده و این شرکت هیچ خبری را تا امروز تائید نکرده است. شایعات حاکی از این است که آی فون های بعدی، علاوه بر داشتن قابلیت های عمق سنج سه بعدی( ۳D depth- sensing) برای دوربین های پشتی دستگاه و عرضه در اندازه های مختلف صفحه نمایش، قابلیت جدید دیگری را هم ارائه می دهند :انطباق پذیری با اتصال ۵G.

گمانه زنی هایی از آی فون های بعدی

فعلاً با تاریخ عرضه رسمی آی فون ۱۲، آی فون ۱۲ پرو و آی فون ۱۲ پرو مکس فاصله زیادی داریم( سپتامبر ۲۰۲۰) ولی در ادامه برخی از شایعات پیرامون قابلیت های احتمالی سری بعدی آی فون را مشاهده می کنید.

صفحات نمایش آی فون سری ۱۲، احتمالا متفاوت خواهند بود

یکی از اصلی ترین شایعاتی که در مورد آی فون های بعدی در رسانه ها می بینیم، ارائه اندازه های گوناگون صفحه نمایش این دستگاه است. طبق شایعات و اخباری که تا به حال منتشر شده، یکی از نسخه های آی فون ۱۲ احتمالا صفحه نمایش ۴/ ۵ اینچی دارد( از بین مدل های کنونی آی فون، آی فون ۱۱پرو کوچک ترین صفحه نمایش را دارد یعنی ۸/ ۵اینچ) و آی فون ۲۰۲۰ Pro Max هم احتمالا به بزرگی ۷/ ۶ اینچ خواهد بود( صفحه نمایش آی فون ۱۱Pro Max، ۶/ ۵اینچ است). همچنین احتمال داده شده که صفحات نمایش مدل های مختلف آی فون ۱۲، با رفرش ریت ۱۲۰Hz عرضه می شود.

رفرش ریت اغلب تلفن های هوشمند امروزی، ۶۰ فریم در ثانیه است اما گوشی هایی مثل OnePlus ۷T و OnePlus ۷ Pro، رفرش ریتی معادل ۹۰Hz دارند. گوشی هوشمند مخصوص بازی Razer Phone ۲ هم رفرش ریت ۱۲۰Hz دارد.

هرچه رفرش ریت صفحه نمایش بالاتر باشد، سرعت دیده شدن تصاویر، بالاتر رفته و عملکرد صفحه نمایش موقع انجام فعالیت های مختلف مثل وب گردی یا استفاده از اپلیکیشن ها، روان تر انجام می شود.

احتمالا اپل، ۵ مدل آی فون ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد

با در نظر گرفتن عرضه صفحات نمایش در اندازه های گوناگون، احتمال معرفی تعداد بیشتری مدل از سری جدید هم قوت می گیرد. خبرنگار وب سایت سی نت در ماه دسامبر در گزارشی بیان کرد :« طبق گفته های Samik Chatterjee، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری JPMorgan، اپل ۴ مدل آی فون ۱۲ در پاییز ۲۰۲۰ عرضه می کند :یک مدل ۴/ ۵ اینچی، دو مدل ۱/ ۶ اینچی و یک مدل ۷/ ۶ اینچی که هر ۴ مدل به صفحات نمایش OLED مجهز خواهند بود.»

اندازه های فوق الذکر توسط تحلیلگر مشهور دیگری به نام MingChi Kuo هم تائید شده است. آقای چی کو همچنین عقیده دارد که مدل ۸/ ۵ اینچی آی فون ۱۱ پرو، حذف خواهد شد. به این ترتیب، مدل ۴/ ۵ اینچی و یکی از مدل های ۱/ ۶ اینچی، از سری جدید، پایین ترین کانفیگ های آی فون های آتی را خواهند داشت. گران قیمت ترین مدل هم، دومین مدل ۱/ ۶ اینچی و آی فون ۱۲ پرو ۷/ ۶ اینچی و ۱۲ پرو مکس خواهد بود.

آی فون پنجم نیز احتمالا شبیه iPhone SE خواهد بود که طبق شایعات ظاهری مشابه آی فون ۸ دارد و احتمالا طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ عرضه می شود.

آی فون ۱۲ احتمالا مجهز به تکنولوژی ۵G خواهد بود

اپل ظاهرا هیچ عجله ای برای عرضه گوشی ۵G ندارد. شایعات مختلف حاکی از این است که اپل یا طی سال جاری این مدل گوشی را معرفی می کند یا حداکثر تا اواخر ۲۰۲۵، عرضه این دستگاه را به تعویق می اندازد. یکی از تحلیلگران متخصص اپل به طرز خوشبینانه ای پیش بینی کرده که این شرکت، گوشی مجهز به ۵G را در سال ۲۰۲۰ معرفی می کند. دلایل مختلفی هم برای این ادعا عنوان شده است.

نخستین علت این است که اپل عموما در عرضه تِرندهای مهم گوشی های همراه، عجله نمی کند و همیشه ترجیح می دهد تا تکنولوژی جدید، حسابی جا بیفتد. علت دوم این است که اپل چندی پیش مشارکت خود را با شرکت تولید کننده مودم های ۵G کوالکام، متوقف کرد. این دو شرکت دچار مشکلاتی با یکدیگر شدند و ماه آوریل ۲۰۱۹ توافق کردند که هر کدام به فاصله زمانی و بصورت جداگانه، تراشه ۵G خویش را عرضه کنند و این باعث شد که عرضه این مدل به تعویق بیفتد. اپل اکنون شراکت با کوالکام را مجدداً از سر گرفته و قرار بود گوشی ۵G این شرکت سال قبل عرضه شود ولی دیگر شرکت های رقیب موفق شدند سریعتر مدل های ۵G خود را عرضه کنند مثل Galaxy S۱۰ ۵G، LG V۵۰ ۵G و OnePlus ۷ Pro ۵G و همین باعث شد که اپل تصمیم بگیرد عرضه مدل ۵G خود را عقب تر بیندازد.

آی فون ۱۲ احتمالا به قابلیت هایی نظیر عمق سنج سه بعدی دوربین های اصلی مجهز خواهد بود. در آی فون های جدیدتر از آی فون ۱۰، تنها دوربین های سلفی به قابلیت عمق سنج سه بعدی یا ۳D depth sensing مجهز هستند. با کمک این قابلیت، Face ID نیز عرضه شد که صورت کاربر را اسکن کرده و برای باز کردن قفل گوشی از عناصر متمایز صورت کاربر بهره می برد. پیش بینی شده که اپل این قابلیت را توسعه داده و سیستم جدیدی معرفی خواهد کرد که در آن، دوربین های اصلی هم به قابلیت عمق سنج سه بعدی مجهز خواهند بود.

یکی از خبرنگاران وب سایت تکنولوژیک سی نت در این مورد نوشته است:« تحلیلگر متخصص اپل Ming Chi Kuo معتقد است که آی فون های ۲۰۲۰ به دوربینی مجهز هستند که لنز جدید توانایی جدیدی دارد. تنظیماتی که در این قابلیت جدید وجود دارد ، شبیه سیستم فیس آی دی دوربین های سلفی است ولی تکنولوژی جدیدتری در آن استفاده شده است.» در گزارش جدید دیگر در وب سایت Macotakara نیز اعلام شده که طراحی ظاهری آی فون ۱۲ مشابه آی فون ۱۱ و الهام گرفته از آی فون ۴ خواهد بود و تفاوت اصلی، در دوربین سری جدید خواهد بود. در گزارش جدید که امروز منتشر شده، ادعا می شود که مدل ۴/ ۵اینچی آی فون ۱۲، اندازه ای بین آی فون SE و آی فون ۸ دارد. مدل ۱/ ۶ اینچی هم اندازه ای بین آی فون ۱۱ و آی فون ۱۱ پرو مکس دارد و مدل ۷/ ۶ اینچی آی فون ۱۲، کمی از آی فون ۱۱ پرو مکس بلندتر است.

در این گزارش همچنین اعلام شده که ضخامت مدل ۷/ ۶ اینچی آی فون ۱۲، ۴/ ۷میلی متر است که به مراتب از ضخامت ۱/ ۸میلی متری آی فون ۱۱ پرو مکس کمتر است. همچنین در این گزارش ادعا شده که مدل ۷/ ۶اینچی آی فون ۱۲، مجهز به سیستم دوربینی است که سنسورهای بزرگ تری از دوربین آی فون ۱۱ پرو مکس در آن استفاده شده است.

گزارشی که امروز منتشر شده، ادعاهای گذشته آقای« کو» را تائید می کند. آقای« کو» در گزارش های قبلی خود اشاره نموده بود که آی فون ۱۲ طراحی شبیه آی فون ۴ خواهد داشت( آی فونی که طراحی منحصر به فردش، همیشه بین آی فون ها متمایز بوده است.)

در ادامه، خلاصه ای از قابلیت های پنج مدل احتمالی آی فون های آینده اپل را بخوانید:

آی فون ۹( مشابه آی فون SE) با طراحی مشابه آی فون ۸، تاچ ای دی، دکمه خانه- عرضه:ماه مارس

آی فون ۴/ ۵ اینچی با OLED، دو دوربین اصلی- عرضه:پاییز

آی فون ۱/ ۶ اینچی با OLED، دو دوربین اصلی- عرضه:پاییز

آی فون ۱/ ۶ اینچی با OLED، سه دوربین اصلی و لنز time- of- flight با تکنولوژی سه بعدی- عرضه:پاییز

آی فون ۷/ ۶ اینچی با OLED، سه دوربین اصلی و لنز time- of- flight با تکنولوژی سه بعدی- عرضه:پاییز

donya-e-eqtesad.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»