اطلاعات جدید درباره گلکسی اس 20؛ احتمالا بدون دیافراگم متغیر!


اطلاعات جدید درباره گلکسی اس 20؛ احتمالا بدون دیافراگم متغیر!

با وجود این که سامسونگ طی چند سال پیش توجه بیشتری به بهبود کیفیت دوربین گوشی های خود نشان داده است، اما کماکان در این زمینه نسبت به شرکت هایی مثل گوگل، هواوی و اپل حرف کمتری برای گفتن دارد. در این بین، بنظر میرسد سامسونگ تصمیم گرفته برای گوشی های گلکسی اس ۲۰ استفاده از دیافراگم متغیر را کنار بگذارد.

باید خاطرنشان کنیم که این ویژگی برای اولین بار با گلکسی اس ۹ معرفی شد. پس از این گوشی، گجت های گلکسی اس ۱۰، نوت ۹ و نوت ۱۰ هم همراه با این قابلیت روانه ی بازار شدند. حتی گلکسی فولد هم از این توانایی بهره می برد.

این تکنولوژی به لنز دوربین اجازه می دهد که گشودگی دیافراگم را برای دریافت نور تغییر دهد تا نور کم تر یا بیشتری روانه ی سنسور مذکور شود. به طورمثال دیافراگم دوربین گلکسی اس ۹ می توانست در شرایط F/1.5 یا F/2.4 قرار بگیرد که این تغییر بصورت دستی یا خودکار انجام می گرفت. این اولین باری بود که چنین قابلیتی در بین گوشی ها مورد استفاده قرار می گرفت و اکنون بنظر میرسد سامسونگ شکست آنرا پذیرفته و تصمیم گرفته برای گلکسی اس ۲۰ استفاده از آنرا کنار بگذارد.

یکی از افشاگران مشهور به نام Max Weinbach که اطلاعات زیادی را در خصوص گوشی های گلکسی اس ۲۰ لو داده، ساعاتی قبل خبرداد که اس ۲۰ بدون دیافراگم دوگانه عرضه می شود. به طور کامل واضح است که حتی اگر این خبر صحت داشته باشد، به معنای کنارگذاشتن کامل این ویژگی نیست و احتمالا گوشی های دیگری همراه با این توانایی ارائه شوند. ولی در هر صورت بهره گیری دوباره از دیافراگم متغیر بعید بنظر می رسد.

روی هم رفته، سامسونگ برای گوشی های گلکسی اس ۲۰ از دوربین‌های چندگانه جذابی استفاده کرده که در این بین، باید به مدل اولترا اشاره کنیم که قرار است با دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بدست کاربران برسد.

digikala.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق