افزایش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان با مصرف بیش از حد پروتئین


افزایش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان با مصرف بیش از حد پروتئین
مطالعه گذشته نشان می دهد مصرف بیش از حد پروتئین خطر مرگ و میر ناشی از سرطان را افزایش می دهد.

به گزارش مهر، نتیجه مطالعه گذشته پژوهشگران نشان می دهد استفاده بیش از حد پروتئین ریسک مرگ ناشی از سرطان را تا ۴ درصد افزایش می دهد.

همچنین نتایج نشان می دهد مصرف بیش از حد پروتئین ریسک مرگ را تا ۷۴ درصد افزایش می دهد و احتمال مرگ ناشی از دیابت را هم تا چند برابر بیشتر می کند.

با این حال پروتئین یکی از سه ماده مغذی اصلی موردنیاز بدن است که علاوه بر افزایش روند رشد و ترمیم بافت ها، به ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می کند. از اینرو باید میزان کافی پروتئین در رژیم غذایی گنجاده شود.

بر اساس توصیه کارشناسان، ۱۰ تا ۳۰ درصد مصرف کل کالری روزانه باید حاوی پروتئین باشد. به طورمثال در صورتیکه مصرف روزانه کالری شما ۱۵۰۰ است، انرژی بدست آمده از پروتئین تان باید بین ۱۵۰ تا ۴۵۰ کالری باشد.

بعضی متخصصان هم توصیه می کنند که باید ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از بدن در روز استفاده شود. به این منظور باید وزن بدن در عدد ۰.۸ ضرب شود. به طورمثال برای فردی با وزن ۷۵ کیلوگرم، میزان پروتئین مصرفی روزانه اش ۶۰ گرم خواهد بود.

ولی در مورد اشخاص پرفعالیت مانند ورزشکاران، میزان مصرف ۱.۲ تا ۱.۷ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن توصیه می شود.

همچنین بر اساس بعضی توصیه ها، میزان پروتئین مصرفی برای مردان ۵۶ گرم و برای زنان ۴۶ گرم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس