مرکل میخواهد روابط اقتصادی با چین را بدون خصومت با آمریکا حفظ کند


مرکل میخواهد روابط اقتصادی با چین را بدون خصومت با آمریکا حفظ کند

صدر اعظم آلمان از قدرت‌های غربی درخواست کرد که چین را در نظام چندجانبه خود وارد کنند و به جای جلوگیری از حضور چین در میان خود و خطر وارد شدن به شرایطی دو قطبی به سبک جنگ سرد، با پکن رفتاری برابر داشته باشند.

مرکل میخواهد روابط اقتصادی با چین را بدون خصومت با آمریکا حفظ کند

به گزارش صدای ایران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنرانی خود پس از دریافت جایزه‌ای در آکادمی آمریکایی برلین که با حضور هنری کیسینجر و جان کری، وزرای امور خارجه سابق آمریکا برگزار شد، اظهار کرد، موفقیت اقتصادی چین با چالش‌هایی همراه است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در این خصوص گفت: مسلما باید (در خصوص چین) عدالت و انصاف را افزایش دهیم و باید چندجانبه‌گرایی پیشه کنیم، مانند قوانینی که برای همه وجود دارند.

وی افزود: من خواستار آن هستم که وارد دو قطبی تازه‌ای نشویم اما با تجربه‌ای که داریم کشوری مانند چین را در چندجانبه‌گرایی خود شرکت دهیم و دست‌کم رفتاری برابر با آن داشته باشیم.

تولیدکنندگان وابسته به صادرات آلمان به دنبال نزاع تجاری آمریکا و چین با دشواری‌های بسیاری روبه‌رو شده‌اند.

مرکل در نظر دارد در دوران تصدی ریاست چرخشی اتحادیه اروپا از سوی آلمان، نشستی میان چین و اتحادیه اروپا برگزار کند و می‌خواهد روابط تجاری سودآور آلمان با چین را بدون خصومت با آمریکا حفظ کند.

او از سوی واشنگتن برای اخراج شرکت چینی هوآوی تحت فشار قرار دارد.

مرکل جایزه "هنری کیسینجر" آکادمی آمریکایی برلین را به دلیل خدماتش به روابط ترنس‌آتلانتیک دریافت کرد.

او در سخنرانی خود گفت: تا زمانی که صدراعظم هستم، به تلاش در راستای روابط ترنس‌آتلانتیکِ خوب، گسترده و مبتنی بر اصول ادامه خواهم داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی