تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران


تداوم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (2 بهمن ماه) برای سومین روز پیاپی هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، با برقراری جو آرام و آسمان ابری وغبارآلود همراه با انباشت آلاینده‌ها از ساعات گذشته تا صبح امروز (۲ بهمن ماه) و همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش یافته و شاخص کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

با افزایش ناپایداری جوی و گاهی وزش باد در برخی ساعات بعدازظهر، احتمال می‌رود شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود و شاهد بهبود نسبی کیفیت هوا خواهیم بود. در ساعات پایانی چهارشنبه با افزایش حجم ترافیک پیش‌بینی می‌شود بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و به‌تبع آن در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
با کاهش سرعت باد همراه با بارش پراکنده تا نخستین ساعات روز پنجشنبه (۳ بهمن ماه) بر غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزوده خواهد شد و در بیشتر مناطق با افزایش غلظت ذرات معلق، شاهد کاهش کیفیت هوا خواهیم بود. تداوم بارش‌های پراکنده در طی روز و گاهی وزش باد، احتمال پراکندگی آلاینده‌ها را به دنبال خواهد داشت و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت مطلوب قرار خواهد گرفت.
در ساعات اوج ترافیک شبانگاهی پنجشنبه (۳ بهمن ماه) همراه با کاهش میزان ابرناکی و کاهش سرعت باد، تجمع ذرات معلق ناشی از تردد خودروها کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۸ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۱۰ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس