بارشها در خراسان رضوی شدت می‌گیرد


بارشها در خراسان رضوی شدت می‌گیرد

مشهد- ایرنا- بارش برف و باران که ظرف چند روز اخیر در خراسان رضوی جریان دارد با ورود سامانه جدید جوی از عصر امروز دوم بهمن ماه شدت گرفته و این وضعیت تا روزهای ابتدایی هفته آینده ادامه خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بارشها از بخش‌ جنوب و غرب استان آغاز شده و همراه با شدت وزش باد به ویژه در نوار شرقی خراسان رضوی لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید پدیده مه را در پی دارد.

غلامرضا ضیاءشهابی افزود: بر اساس پیش‌بینی، بیشترین میزان بارش که در مناطق کوهستانی خراسان رضوی به شکل برف رخ می‌دهد ظرف روزهای پنجشنبه هفته جاری و شنبه هفته آتی صورت می‌گیرد. در این میان میزان بارش در روز جمعه چارم بهمن ماه خفیف خواهد بود.

وی ادامه داد: دیشب در شهرستانهای مشهد، قوچان، سرخس، سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و تایباد بارشهای پراکنده و رگباری باران رخ داد که بیشترین آن به میزان یک میلیمتر در گناباد بر زمین نشست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین گفت: میانگین دمای هوای استان امروز و فردا چند درجه افزایش یافته و و به این ترتیب قدری از برودت هوا کاسته می‌شود اما کمینه دمای هوا در تمامی شهرستانهای استان خراسان رضوی همچنان زیر صفر باقی می‌ماند.

وی افزود: بیشینه دمای امروز هوای مشهد سه درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که نسبت به دیروز دو درجه افزایش دارد. روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری دمای هوا در این شهر به میران هفت درجه افزایش خواهد یافت.

ضیاءشهابی ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد دیشب پنج درجه زیر صفر بود اما ظرف شبهای آتی بین دو تا سه درجه افزایش خواهد یافت.

وی همچنین گفت: دیشب دمای هوا در تمامی مناطق استان خراسان رضوی زیر صفر بود و در این میان قوچان بیشترین برودت هوا را داشت.

قوچان با کمینه دمای ۱۷ درجه زیر صفر و بردسکن با بیشینه دمای هفت درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی