حجم مصرف گاز در خراسان رضوی بالا رفت


حجم مصرف گاز در خراسان رضوی بالا رفت

مشهد- ایرنا- حجم مصرف گاز از سوی مشترکان این سوخت طبیعی در خراسان رضوی ظرف دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 14 درصد بیشتر شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حجم گاز مصرف شده توسط مشترکان را در سطح این استان ظرف دی ماه گذشته امسال یک میلیارد و ۵۱۶ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: میزان مصرف گاز طبیعی طی دی ماه پارسال در خراسان رضوی یک میلیارد و ۳۲۲ میلیون مترمکعب بود.

سید حمید فانی افزود: به این ترتیب مشترکان شبکه گاز در خراسان رضوی در طول دی ماه امسال ۱۹۴ میلیون مترمکعب گاز بیشتر از دی ماه پارسال سوزاندند.

وی به پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر تداوم برودت هوا و ماندگاری موج سرما در این استان اشاره و بیان کرد: میزان گاز مصرفی هفته پایانی دی ماه امسال در خراسان رضوی به مرز ۵۵ میلیون مترمکعب در روز رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: این رقم یک رکورد تاریخی در حجم مصرف گاز برای این استان است.

وی ادامه داد: شدت سرمای زمستان امسال در خراسان رضوی موجب شد تا ظرف ۱۰ روز اخیر ۵۷۰ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شود. این حجم معادل ۳۸ درصد از کل گاز تحویلی به مشترکان خراسانی در طول دی ماه بود.

فانی همچنین با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بهترین درجه حرارت تنظیمی را برای بخاری و پکیج بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام و بیان کرد: گرم کردن بیش از حد محیط داخلی ساختمانها به ویژه در فضاهای کاری و ادارات موجب بی‌حالی، رخوت و کسالت در افراد می‌شود.
وی گفت: مشترکان همچنین در موضوع ایمنی گاز باید نسبت به بررسی مسدودی دودکش تجهیزات گرمایشی، وضعیت کلاهک H شکل خروج گاز در پشت بام و نیز استفاده از بست فلزی مناسب برای مهار شیلنگ انتقال گاز بطور جد توجه داشته باشند. استفاده نکردن از بست استاندارد امکان گازگرفتگی یا انفجار را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

شرکت گاز خراسان رضوی در سطح این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری به دو میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک خدمت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در