استاندار اردبیل: مدیران ریسک‌پذیر باشند


استاندار اردبیل: مدیران ریسک‌پذیر باشند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل گفت: برای مدیریت وضعیت موجود و توسعه استان مدیران دستگاه‌های اجرایی با تدبیر و سنجش همه جوانب ریسک‌پذیر بوده و بر این اساس مدیریت مجموعه خود را انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونان اداره کل دیوان محاسبات استان اردبیل افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید خلاقیت به خرج داده و با جسارت، همکاری ، تفاهم و ابتکار عمل شرایط موجود را به نحو احسن مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه کشور هم‌اکنون در محاصره اقتصادی قرار گرفته، گفت: باید با هزینه کمتر راندمان بیشتری در مدیریت داشته باشیم و با استفاده از راهکارهای قانونی، تعامل و تفاهم بین دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

استاندار اردبیل همچنین راه‌اندازی و احیای واحدهای راکد و نیمه‌کاره را مورد اشاره قرار داد و افزود: تیمی برای راه‌اندازی و احصای این واحدها مشخص شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رییس‌جهموری به این موضوع درنظر گرفته شد.

بهنامجو با بیان اینکه باید نگاه ما بلند و به چشم‌انداز ۲۰ ساله باشد، اظهارداشت: با دید باز و با برنامه‌ریزی می‌توان به آینده امیدوار بوده و اقدامات خوبی در خور و شان این مردم انجام داد.

وی همچنین با اشاره به سفر رییس‌جمهوری به استان اردبیل گفت: در این سفر که بصورت فشرده و یک روزه انجام شد، اعتبار خوبی برای طرح‌ها و پروژه‌ها در نظرگرفته شده و طرح‌های بزرگی نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه‌داد: برای راه‌آهن اردبیل و اجرای پایاب سدهای گیوی و سبلان حدود هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از دهه فجر عملیات اجرایی ریل‌گذاری و انجام پایاب این سدها نیز آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین دیوان محاسبات را یک دستگاه نظارتی و هدایتی دانست و افزود: این دستگاه در راستای حفظ بیت‌المال و هزینه اعتبارات اختصاص یافته در محل‌های معین شده تلاش می‌کند و دستگاه‌های اجرایی باید از دید مثبت این سیستم به نحو احسن استفاده کنند.

بهنامجو با بیان اینکه در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید از نظر و پیشنهاد دیوان محاسبات نیز استفاده شود، گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و نحوه هزینه کرد اعتبارات پرسنل این ارگان اشرافیت کامل دارند و با تعامل می‌توان عملکرد سایر دستگاه‌ها را مورد سنجش قرار داد.

سیدمحمد اسحاقی، مدیرکل دیوان محاسبات استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: بودجه یعنی علم و هنر تخصیص، استفاده و هزینه اعتبارات از منابع محدود به نیازهای نامحدود است و باید تلاش کنیم با نظم و انضباط این منابع در جاهای مشخص شده، صرف شود.

وی با بیان اینکه اقتدار در ذات دیوان محاسبات و ذات نظارت است، افزود: با کنترل بودجه و هدایت و نظارت آن می‌توانیم از بروز مشکلات مالی در دستگاه‌های دولتی پیشگیری کنیم.

اسحاقی افزود: در هشت ماه سال جاری اقدامات پیشگیرانه ۱۳۰ میلیارد ریال بوده که به حساب خزانه واریز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا