برخی مسئولان تنبلی خود را پشت ارزش‌های دینی پنهان می‌کنند


برخی مسئولان تنبلی خود را پشت ارزش‌های دینی پنهان می‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از ضعف مدیریتی برخی مدیران حوزه گردشگری گفت: برخی از مسئولان می‌خواهند تنبلی‌های عملکردی خود را از طریق زیر سوال بردن ارزش‌های دینی و ملی رفع رجوع کنند.

برخی مسئولان تنبلی خود را پشت ارزش‌های دینی پنهان می‌کنند

احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی پول نیوز با اشاره به تحریم‌های ظالمانه امریکا در محدود کردن فروش نفت ایران اظهار داشت: یکی از مهمترین پتانسیل‌ها برای جایگزین کردن نفت و اخذ درآمد برای کشور توجه به امر گردشگری و جذب توریسم است و باید اقتصاد ما از سیستم نفتی به سرعت خارج شده و مولفه‌های گردشگری در کشور فعال شود.

وی افزود: هر زمانی که اقتصاد کشورمتکی به نفت باشد قطعا بستر‌های شوک آور که بر پایه این محصول استراتژیک باشد با هر شوکی بدنه اقتصاد کشور را متزلزل می‌کند و دولت باید در این راستا از پتانسیل‌های جدی گردشگری کشور استفاده کند ضمن آنکه تحریم‌های ظالمانه را در جهت خودکفایی به فرصت تبدیل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید نگاه مسئولان برای خارج شدن از وابستگی به نفت به اقتصادهایی، چون صنایع گردشگری، کشاورزی و صنایعی از این قبیل تغییر کند اذعان کرد: طبق مطالعات انجام شده بسیاری از کشور‌های اروپایی که در دنیا پیشرفت کردند، نفت ندارند و تنها صنعت پولساز آن‌ها گردشگری است و کشور ما با توجه به پتانسیل‌های عظیم گردشگری که دراختیار دارد میتواند به عنوان یک فرصت برای جذب گردشگر و ورود ارز به کشور موثر عمل کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از ضعف مدیریتی برخی مدیران حوزه گردشگری عنوان کرد: برخی از مسئولان می‌خواهند تنبلی‌های عملکردی خود را از طریق زیر سوال بردن ارزش‌های دینی و ملی رفع رجوع کنند چرا که علت عدم حضور گردشگر در کشور را التزام به حجاب قانونی کشور و برخی مسائل حاشیه‌ای می‌دانند.

وی با تاکید بر اینکه ایران ظرفیت‌های گردشگری بسیار بالایی دارد گفت: سوال اینجاست با وجود اینکه یک میلیارد و چند صد میلیون مسلمان در جهان وجود دارد که با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ما آشنایی دارند ما چند درصد از این مسلمانان را توانستیم در قالب توریسم مذهبی به کشور جذب کنیم؟

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: از طرفی دیگر با وجود داشتن فرهنگ غنی پارسی چه میزان توریسم علاقمند به فرهنگ توانستیم جذب کنیم تا برای بازدید به حافظیه، سعدیه، پاسارگاد و یا شمال ایران بیایند؟

مازنی در پایان با تاکید بررهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به صنعت گردشگری تاکید کرد: مسئولان باید با برنامه ریزی‌های صحیح موانع را از سرراه بردارند تا با توجه به این امر ایران به کشوری توسعه یافته در منطقه تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان