ضرورت آموزش خانواده‌ها نسبت به معضلات کودک همسری


ضرورت آموزش خانواده‌ها نسبت به معضلات کودک همسری

تبریز- ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی بر ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در راستای جلوگیری از پدیده کودک‌ همسری تاکید کرد و گفت: مطالعات لازم در این خصوص توسط کارگروه ویژه‌ای انجام و راهکارهای اجرایی آن ارائه شود.

علیار راستگو روز چهارشنبه در بیست و دومین جلسه هیأت اندیشه‌ورز استان از اداره کل بهزیستی استان هم خواست تا موضوع حمایت از خانواده‌های کم‌درآمدی را که در معرض این پدیده هستند، پیگیری و نسبت به تأمین اعتبارات مورد نیاز آن از طریق سازمان بهزیستی کشور اقدام کند.

وی با یادآوری نقش و جایگاه موثر خیران استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت بسترسازی برای نقش‌آفرینی موثر موسسه های خیریه و سازمان‌های مردم‌نهاد در این حوزه تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین به جایگاه علمی هیأت اندیشه‌ورز در حوزه اجتماعی اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا با حضور فعال در جلسات این هیأت، در جریان مباحث قرار گیرند و راهکارهای اجرایی کاهش آسیب‌های اجتماعی را همزمان با انجام مطالعات علمی و کارشناسی مورد توجه قرار دهند.

میررضا مجیدی، رییس دانشگاه تبریز هم با بیان اینکه نمی‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در همه مناطق، نسخه واحدی نوشت، افزود: باید با استفاده از مجموعه نظرات کارشناسی، معضلات و نارسایی‌های موجود در حوزه آسیبهای اجتماعی تشخیص داده شده و راهکارهای اجرایی نیز تدوین شوند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی نیز اجرای دوره های آموزشی خانواده‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را از وظایف و ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل بهزیستی و ورزش و جوانان دانست و گفت: در این خصوص اقداماتی انجام شده و برنامه‌ریزی برای اجرای ‌گسترده‌تر این اقدامات در دست اجراست.

بدر شکوهی با تأکید بر اینکه دانشگاه تبریز، متولی تهیه محتوای آموزشی در راستای پیشگیری از کودک‌همسری است، افزود: سایر دستگاه‌ها نیز در ارائه این محتوا به گروه‌های هدف همکاری می‌کنند.

وی بر ضرورت همکاری بهزیستی و دفاتر تسهیل گری در شناسایی و معرفی خانواده‌های کم‌درآمد در معرض کودک‌همسری به نهادهای حمایتی تاکید و ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی استان، گام‌های موثری برای کاهش این آسیب اجتماعی در استان برداشته شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس