مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین انجام شد


مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین انجام شد

قزوین – ایرنا - مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قزوین گفت: مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان در زمینه‌های دارایی‌شناسی، سرمایه‌های کارگروه، تهدیدشناسی و آسیب‌پذیری دارایی‌ها با اخذ مصوبات و تحلیل‌های لازم انجام شده است.

محمد افشار روز چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات در پدافند غیرعامل، افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت در حوزه‌های امداد و نجات و راهکارها و برنامه‌های لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب از جمله مواردی است که در طرح جامع پدافند غیرعامل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه دیدگاه ما در پدافند غیرعامل با رویکرد ایمنی، امنیتی و دفاعی است، ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل یک سند بالا دستی و راهبردی است و موضوعاتی که در این طرح مطرح می‌شود برنامه‌های راهبردی و عملیاتی در سطح کلان است.

افشار اظهار داشت: کارگروه امداد و نجات در پدافند غیر عامل استان با مسئولیت هلال احمر به واسطه اثرگذاری در حوزه‌های مختلف با دیگر کارگروه‌ها متفاوت است.

نقاط ضعف طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین رفع شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: در طرح جامع پدافند غیرعامل، نبود مرکز ویژه عملیات و پشتیبانی و فقدان هماهنگی در عملیات‌های امداد و نجات در استان، نقاط ضعفی هستند که باید پیش بینی‌های لازم در خصوص آنها صورت گیرد.

مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل در استان قزوین انجام شد

حسن آصفی افزود: پیش بینی نکردن پد بالگرد در ساختمان‌های بلند مرتبه و فقدان آموزش عوامل امداد و نجات استان در زمینه تهدیدهای بیولوژیک و شیمیایی از دیگر مواردی است که باید به عنوان نقاط ضعف در این طرح چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

آصفی با بیان اینکه استان قزوین به عنوان گذرگاه راه‌های ارتباطی کشور است و از آن باید به عنوان یک فرصت مهم بهره برد، ادامه داد: مکان یابی انبارها و پایگاه‌های امداد و نجات بر اساس آمایش سرزمینی و بانک اطلاعاتی که در اختیار حوزه امداد و نجات استان در زمینه احراز هویت در مواقع بحران وجود دارد می‌تواند از دیگر فرصت‌هایی باشد که باید از آنها در این طرح جامع بهره برد.

وی یادآور شد: حوزه معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر و نیز موسسه علمی کاربردی این جمعیت در بحث اچ. اس. ای، این توانایی را دارند که در جهت بالا بردن کیفیت خدمات در حوادث، آموزش‌های لازم را به صنایع ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با بیان اینکه تیم‌های حمایت روان که در حوزه جوانان این جمعیت نیز وجود دارد باید جدی تر دنبال شود، خاطر نشان کرد: هلال احمر این آمادگی را دارد که در حوزه داوطلبان این جمعیت به اعضای بسیج نیز آموزش‌های تخصصی لازم برای ارائه خدمات بهتر در زمان حوادث را ارائه نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت