طرح پخش دائمی صدای اذان از بلندگوهای مساجد در «گوژیکود» هند


طرح پخش دائمی صدای اذان از بلندگوهای مساجد در «گوژیکود» هند

سازمان‌های مختلف اسلامی در «گوژیکود» هند در تلاش هستند تا صدای اذان به طور دائمی از بلندگوهای مساجد این ایالت پخش شود و برای نهایی کردن خواسته خود قرار است نشستی برگزار کنند.

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «newindianexpress»، گروه های مسلمان در «گوژیکود» هند قصد دارند با استفاده از بلندگو، پخش صدای اذان از مساجد را به حالت دائمی و منظم در بیاورند.

سازمان های مختلف اسلامی در این ایالت درخواست استفاده منظم از بلندگوها در مساجد برای پخش اذان یا دیگر مراسم مذهبی را ارائه داده اند.

برای نهایی کردن این درخواست، «جامعه خدمات مسلمانان» هفته آینده نشستی را با حضور سازمان های مختلف اسلامی در «گوژیکود» برگزار می کند.

«تی کا عبدالکریم»، رئیس «جامعه خدمات مسلمانان» در این باره گفت: نمایندگان گروه های مذهبی مختلف از جمله گروه «جماعت اسلامی» در این نشست حضور دارند.

«شهاب تانگال»، رئیس اتحادیه مسلمانان هند هم گفت: ما درخواست استفاده دائمی از بلندگوها برای پخش اذان از مساجد را ارائه داده ایم اما قبلا هم تاکید کرده ایم که وقتی مراسم مذهبی در مساجد برگزار می شود، صدای بلندگوها نباید مزاحمتی برای آنهایی که در این مراسم شرکت نکرده اند به وجود بیاورد.

در حال حاضر، پنج یا شش مسجد در «گوژیکود» از بلندگو برای پخش صدای اذان استفاده می کنند اما رهبران اسلامی این منطقه می خواهند این سیستم در همه مساجد به کار گرفته شود.

این در حالی است که پخش صدای اذان در بعضی شهرهای هند در بسیاری از موارد بهانه ای برای حمله هندوها به مسلمانان بوده است.

هند این روزها بدترین دوران خود را به لحاظ روابط میان ادیانی پشت سر می گذارد و آزار و اذیت مسلمانان از سوی هندوها روز به روز در حال افزایش است. دادگاه عالی هند چندی پیش کشتار مسلمانان از سوی گروه های هندو را محکوم کرد و از پارلمان هند خواست تا لایحه ای را ارائه دهد که بر اساس آن مردم نتوانند قوانین را به دست بگیرند اما ظاهرا گوش دولتمردان هندی به این حرف ها بدهکار نیست.

گفتنی است، مسلمانان 172 میلیون یا 14 درصد؛ مسیحیان 29 میلیون یا 2.3 درصد و هندوها 966 میلیون یا 80 درصد کل جمعیت 1.2 میلیاردی هند را تشکیل می دهند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!