تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟


تحلیل فاندامنتال فارکس چیست؟

شاید بسیاری از ما واژه فاندامنتال فارکس را شنیده یا در نوشته‌های مختلف با آن مواجه شده باشیم؛ اما فاندامنتال فارکس و تحلیل فاندانتال فارکس چیست؟ مطلب زیر اطلاعات مناسبی را در این زمینه به ما خواهد داد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام بازار تجارت فارکس ایران ؛ در واقع MT مفهوم تحلیلی فاندامنتال است و MD به ضرورت انجام تحلیل فاندامنتال علاوه بر و در کنار تحلیل تکنیکال پرداخته و با زدن مثال های مختلف موارد کاربرد خرد و جزء آن را بیان می‌کند.

اینکه در هر بازار تجاری و مالی، تحلیل مهمترین بخش را تشکیل می‌دهد، یک موضوع واضح است؛ تحلیلی که شامل تشخیص چگونگی روند بازار و همچنین پیش بینی قیمت ها و در نتیجه دانش کافی برای انجام معاملات باشد. بازار تجارت فارکس ایران نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در واقع افراد معامله گری که در این بازار در حال فعالیت هستند به دنبال این موضوع هستند که بدانند در چه مواقعی خرید کرده و در چه مواقعی بایستی نسبت به فروشی مطمئن اقدام نمایند.

در این زمینه دو روش بسیار کاربردی و مناسب جهت تحلیل و پیش بینی وضعیت بازار وجود دارد که یکی از آن ها تحلیل تکنیکال و دیگری تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی نام دارد. در صورتی که می خواهید در مورد تحلیل فاندامنتال یا بنیادی اطلاعات مناسبی کسب کنید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید:

معرفی تحلیل بنیادی یا فاندامنتال

در واقع با تکیه بر تحلیل فاندامنتال و یا بنیادی وضعیت و اوضاع کلی بازار مورد بررسی و تجزیه و تحلیل و آنالیز قرار میگیرد و همچنین موضوعاتی مانند وضعیت اقتصادی و سیاسی یک کشور تاثیرات آن بر ارزهای مختلف نیز ارزیابی می‌گردد. در حالت کلی برای بررسی وضعیت اقتصادی کشورهای مختلف و تاثیر آن بر ارزهای مختلف یکسری گزارش‌ها و شاخص ها و نمودارهای استاندارد در نظر گرفته می شود. از شاخص‌های مهمی که بر اوضاع بازار مالی فارکس تاثیر گذار می باشد و در کشورهای مختلف نیز قابل تغییر است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· به وجود آمدن کسری در بودجه دولت ها بر کشورهای مختلف

· تعیین شاخص قیمت مصرف کنندگان در کشورهای مختلف

· تعیین شاخص میزان فروش خودرو و اتومبیل توسط شرکت و برند های مختلف در کشور های موجود در سراسر دنیا

· سیاست ها مدنظر قرار گرفته توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی در کشورهای گوناگون در سراسر دنیا

· و موارد دیگر این چنینی

موارد کاربرد تحلیل فاندامنتال و تکنیکال

معمولا برای پیش بینی و وضعیت نوسانات در ساعت های مختلف روز بیش از تحلیل تکنیکال استفاده می گردد و در عین حال انتشار گزارش های اقتصادی که در زمانهای خاصی منتشر می گردد تأثیر بسیار زیادی ایجاد کرده و تاثیرات ایجاد شده در این دو رویکرد در نوع خود مفید است.

انتهای رپرتاژآگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا