ایجاد بانک قواعد بیمه‌گری در سازمان بیمه سلامت ایران


ایجاد بانک قواعد بیمه‌گری در سازمان بیمه سلامت ایران

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه  بینا به نقل از مهر  به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش فرزین با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از طریق 4 سامانه به جمعیت روستایی خدمات درمانی ارائه می‌شود، افزود: اکنون پرونده نزدیک به 90 درصد جمعیت ساکن روستا در سامانه سیب تشکیل شده...

به گزارش شبکه خبری بانک و بیمه "بینا" به نقل از مهر

به گزارش خبرگزاری مهر، کوروش فرزین با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور از طریق ۴ سامانه به جمعیت روستایی خدمات درمانی ارائه می‌شود، افزود: اکنون پرونده نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت ساکن روستا در سامانه سیب تشکیل شده است. همچنین سامانه ناب در استان گلستان، سامانه سینا در استان خراسان رضوی و سامانه جدید پارسا در استان مازندران از دیگر سامانه‌هایی است که وزارت بهداشت برای پرونده الکترونیک و دریافت خدمات درمانی برای تمام افرادی که تحت پوشش پزشک خانواده هستند، ایجاد کرده است.

معاون بیمه وخدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران ادامه داد: وجود سامانه‌ها و زیرساخت‌های الکترونیک از الزامات کشور است. در صورتی که وزارت بهداشت اقداماتی همچون طرح‌های پیشگیری را در دستور کار قرار دهد طبیعتا لازم است برای کنترل بیماری‌ها و غربالگری اطلاعات پایه در دسترس سازمانهای بیمه گر قرار گیرد.

وی گفت: در پرونده الکترونیک سلامت که از ابتدای سال جاری عملیاتی شده است، سازمان‌های بیمه‌گر و مراکز ارائه دهنده خدمت موظف هستند که علاوه بر وارد کردن اطلاعات، به قواعد و خدمات پرونده متصل شوند. با این اقدام تمام خدمات و آزمایشات را می‌توان به طورهدفمند و هوشمند پیگیری کرد.

فرزین درادامه با اشاره به اینکه سازمان بیمه سلامت طبق قانون برنامه موظف است که بانک جامع اطلاعات بیمه شدگان کشور را راه اندازی کند، افزود: تمام اقدامات لازم انجام شده و تا پایان سال اطلاعات تمام بیمه‌شدگان کشور در این بانک تجمیع خواهد شد. براین اساس استعلام ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان از این طریق صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: ما در سازمان بیمه سلامت به ۴ بانک اصلی از جمله بانک اطلاعات بیمه‌شدگان، بانک مراکز طرف قرارداد ، بانک قیمت خدمات و بانک قواعد بیمه‌گری نیاز داریم. در حال حاضر بانک قواعد بیمه‌گری آماده شده و در اختیار سامانه‌های وزارت بهداشت و سایر مراکز طرف قرارداد قرار گرفته است و همچنین تمام قراردادها در بانک اطلاعاتی تجمیع شده که در تلاشیم تا تمام این اقدامات در یک سامانه قرار گرفته و از آن در جهت ارائه خدمات هر چه بهتر به بیمه‌شدگان استفاده شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران به پروژه استحقاق سنجی در جهت ارائه خدمات هوشمند اشاره کرد و گفت: استحقاق سنجی به این معناست که چه کسی، چه خدمتی را کجا و با چه قیمتی دریافت کند که لازمه این اقدام این است که مراکز درمانی به بانک‌های اطلاعاتی متصل شوند.

فرزین ادامه داد: حذف دفترچه بدون اجرای پروزه استحقاق سنجی محقق نمی‌شود.در واقع با حذف دفترچه بیمه‌شدگان تنها با ارائه کد ملی می‌توانند تمام خدماتشان را از مراکز طرف قرارداد دریافت کنند.

کد خبر 4804483

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر