تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی‌ها


تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی‌ها

تیم ملی هندبال کشورمان باید در پنجمین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا روز پنج شنبه با کره جنوبی بازی کند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های ملی هندبال ایران و کره جنوبی در پنجمین دیدارشان در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه در کویت به مصاف یکدیگر می‌روند این دیدار برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که برنده آن می‌تواند پس از قطر به عنوان دومین تیم گروه چهارم رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها برسد و سهمیه رقابت‌های قهرمانی جهان را هم کسب کند. شاگردان علیرضا حبیبی در این مسابقات و تا به اینجای کار نمایش و عملکرد خوبی داشتند و بسیار امیدوارند تا این تیم بتواند پس از سال ۲۰۱۵ یک مرتبه دیگر سهمیه رقابت‌های جهانی را کسب کند.

هندبال ایران در چند سال گذشته با چالش‌ها و حواشی زیادی روبرو بوده است و حالا پس از سال‌ها شرایط به گونه رقم خورده است تا این رشته به آرامش نسبی برسد، حضور علیرضا پاکدل در راس امور فدراسیون و به کارگیری توان حداکثری جامعه هندبال برای موفقیت این ورزش و همچنین توسعه آن باعث شده تا شرایط بهتری نسبت به چند سال پیش در این رشته به وجود بیاید. هندبال ایران حالا توانسته پس از چند سال شاهد حضور همه ستارگانش در کنار یکدیگر باشد، ستارگانی که هر یک به تنهایی در گوشه کنار دنیا مشهورند و آوازه‌هایی دارند، این ستارگان حالا مرتبه دیگر در کنار هم جمع شدند تا اتفاقی بزرگ را برای این رشته در کشور رقم بزنند.

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی‌ها

حالا همه چیز در دستان خودمان است تیم ملی هندبال ایران اگر بتواند حتی در این بازی به یک پیروزی نسبی هم دست یابد جواز حضور در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان را کسب می‌کند البته شاگردان علیرضا حبیبی برای این دیدار کار آسانی در پیش ندارند، زیرا باید در مقابل بهترین تیم قاره کهن قرار بگیرند. تیم ملی کره جنوبی در سال‌های گذشته به قدری عناوین مختلف کسب کرده که حالا با اقتدار در صدر قاره کهن قرار دارد.

چشم بادامی‌ها سابقه ۱۲ حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را در کارنامه دارند و حتی در سال ۱۹۹۹ موفق شدند به عنوان هشتمی این رقابت‌ها دست یابند، آن‌ها همچنین در مجموع ۸ مرتبه هم در رقابت‌های المپیک حاضر شدند که بهترین نتیجه آن‌ها به المپیک ۱۹۸۸ سئول و کسب عنوان دومی این رقابت‌ها بازمی‌گردد، کره ای‌ها همچنین ۶ مدال طلای بازی های آسیایی یک مدال نقره و ۲ مدال برنز این رقابت‌ها به همراه ۹ مدال طلای قهرمانی آسیا، سه مدال نقره و یک مدال برنز را در کارنامه دارند. این در حالیست که بهترین عنوان تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا عنوان سومی این رقابت‌ها است و علاوه بر آن تیم ملی کشورمان دو مرتبه هم موفق به کسب مدال در بازی‌های آسیایی شده است که یکی از آن‌ها به رنگ نقره و دیگری رنگ برنز بوده است هندبالیست‌های ایرانی همچنین یک بار توانستند در رقابت‌های قهرمانی جهان حاضر شوند و تاکنون هیچ سابقه‌ای در مسابقات المپیک هم نداشتند.

تیم ملی هندبال ایران - کره جنوبی / آخرین امید جهانی شدن در گرو شکست چشم بادامی‌ها

هندبال ایران هنوز از حضور ستارگانی بهره می‌برد که تک به تک آن‌ها از همتایان کره‌ای خود بهترند، کره جنوبی اگرچه تیم باسابقه و خوبی است، اما در چند سال گذشته نتوانست مانند گذشته اش مدال بگیرد و مقام کسب کند آن‌ها همچنین در آخرین رویارویی ایشان با تیم ملی هندبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی المپیک که همین چندی پیش به میزبانی قطر برگزار شد هم با اختلاف یک گل شکست خوردند، اما با این حال آن‌ها به عنوان تیم دوم همان گروه همراه با بحرین به مرحله نهایی رسیدند و در نهایت با قرار گرفتن در جایگاه دوم شانس حضور در پلی‌آف انتخابی المپیک را نیز کسب کردند.

فارغ از سوابق و هرگونه نتایج کسب شده در دیدار‌های گذشته، حالا همه کشور و همه هندبال چشم امید به دستان ملی پوشان در این دیدار سخت دارند دیداری که برخلاف تصور بسیاری اصلا آسان نیست و تنها تیم ملی کشورمان با وحدت و یکپارچگی و همچنین ایمان به هدفش می‌تواند در این بازی برنده باشد و در نهایت سهمیه قهرمانی جهان را بگیرد، جامعه هندبال و ورزش کشور روز پنجشنبه و در ساعات انتهایی آن می‌تواند یا بسیار خوشحال باشد و یا در حسرت یکی دیگر از فرصت‌هایی باشد که برای تیم ملی پدید آمد و از دست رفت.

بیشتر بخوانید:

حیدری راد: ۶۰ دقیقه با کویت و هوادارانش جنگیدیم/ برای پیروزی برابر تیم چند ملیتی قطر انگیزه زیادی داریم

پاکدل: بازیکنان تیم ملی همانند سربازان وطن در زمین بازی حاضر شدند/ رقبای قدرتمندی داریم و نیمه پر لیوان را می‌بینیم

تیم ملی هندبال ایران ۲۴ - قطر ۳۱ / شکست شاگردان حبیبی برابر نایب قهرمان جهان / کار صعود به بازی آخر کشید

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا