موسسه نفت لیبی درخواست آمریکا برای ازسرگیری تولید نفت را رد کرد


موسسه ملی نفت لیبی با رد درخواست آمریکا برای ازسرگیری تولید نفت اعلام کرد این کار تنها با پایان یافتن اقدامات غیرقانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

موسسه نفت لیبی درخواست آمریکا برای ازسرگیری تولید نفت را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، موسسه ملی نفت لیبی در واکنش به درخواست آمریکا برای ازسرگیری فعالیت این موسسه، اعلام کرد فعالیت این موسسه فقط با پایان یافتن اقدامات غیرقانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

پایانه‌های نفتی مهم شرق لیبی که توسط نیرو‌های خلیفه حفتر، فرمانده نیرو‌های نظامی در شرق ‏لیبی بسته شده اند، باعث شد صادرات نفت این کشور سقوط کند.

بیشتر بخوانید: ترکیه: آموزش نیرو‌های نظامی دولت وفاق ملی لیبی قانونی است

دیپلمات روس: در کنفرانس برلین خلیفه حفتر بود که آتش‌بس را امضا نکرد

نیرو‌های حفتر در حال انجام عملیات نظامی علیه دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس هستند. لیبی قبل از این اقدام، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کرد.

از زمان سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور لیبی در سال ۲۰۱۱ دو قدرت در این کشور پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان