چرا پزشکان بد خط هستند؟


چرا پزشکان بد خط هستند؟

به نظر می‌رسد فرقی ندارد که پزشکان اهل کدام کشور هستند یا با چه زبانی می‌نویسند. چیزی که مشخص و مشترک است، بدخطی پزشکان در سراسر جهان است. اما سوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده این است که چرا پزشکان تا این حد بدخط هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه پزشکان در فرهنگ عامه به عنوان باهوش ترین افراد در نظر گرفته می شوند اما این افراد باهوش اغلب دست خط های خوبی ندارند. این بدخطی گاهی تا جایی پیش می رود که اگر داروساز در داروخانه دقت نکند حتی ممکن است اقدام به ارائه داروی اشتباه کند.

در سال 2006 ، آکادمی ملی پزشکی ایالات متحده یک آمار تکان دهنده منتشر کرد و اعلام کرد که دست نوشته های بدخط پزشکان بیش از 7000 نفر را در سال می کشند و خطاهای مشاهده نام داروها در داروخانه به سالانه حدود 1.5 میلیون آمریکایی آسیب می رساند. بسیاری از دفاتر پزشکی از آن زمان به سوابق و نسخه های الکترونیکی پزشکی روی آورده اند ، و بعضی از ایالت ها حتی این بررسی مجدد را اجباری کرده اند.

به نظر می رسد پزشکان در نخستین ساعات ویزیت خود خوش خط تر هستند، اما همچنان که ویزیت ها تکرار و تکرار می شود انها بدخط و بدخط تر می شوند. افزون بر این، محتوایی که آنها می نویسند به راحتی هجی نمی شود وممکن است غلطهای املایی زیادی هم داشته باشند. باورکردنی نیست حتی به نظر می رسد برخی از پزشکان حتی برای آن که با تردید خود درباره املای یک دارو مواجه می شوند بدخط تر می نویسند.

با این حال ، اگر یک نسخه کاملا ناخوانا باشد داروساز چاره ای جز ارجاع نسخه به زشک یا بررسی سایر داروها و حدس زدن داروی دیگر ندارد. برخی پزشکان نیز برای مبارزه با اشتباهات رایج از مراجعین خود می خواهند که داروها را پس از دریافت از داروخانه مجددا نزد وی آورند تا بررسی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور