واکنش رئیس سازمان غذا و دارو به وجود سم آفلاتوکسین در شیر


واکنش رئیس سازمان غذا و دارو به وجود سم آفلاتوکسین در شیر
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به نظارت های این سازمان بر فرآیند تولید شیر و شرکتهای پاستوریزه سازی آن، تأکید کرد که نخوردن و حذف شیر از سبد غذایی مردم، بسیار خطرناک تر از خطر آفلاتوکسین است.

دکتر محمدرضا شانه ساز در گفتگو با ایسنا، با اشاره به مباحثی مبتنی بر وجود سم آفلاتوکسین در شیر، خاطرنشان کرد: مردم خاطرجمع باشند که سازمان غذا و دارو در این زمینه نظارت های لازم و کافی را بر فرآیند تولید شیر و شرکتهای پاستوریزه سازی شیر انجام می دهد؛ به طوریکه پیش از تولید، در زمان تولید، پس از تولید و در حین خارج شدن و هم در طول توزیع شیر در بازار مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرد و اعداد و ارقامی که طی این چند روز برای وجود آفلاتوکسین در شیر اعلام شده است، اصلاً صحت ندارد.

او با بیان این که استاندارد ما برای آفلاتوکسین شیر ۰.۱ میکروگرمپِرکیلوگرم است، ادامه داد: این درحالیست که استانداردهای کشور آمریکا در این زمینه بسیار فراتر از ما است، ولی استانداردهای اروپایی هم پائین تر از این عدد است. استاندارد ما چیزی بین این دو استاندارد است.

شانه ساز با بیان این که مردم نگران سلامت شیر نباشند و حتماً شیر مصرف کنند، تأکید کرد: مردم حتماً باید خوردن شیر را در برنامه غذایی شان قرار دهند؛ چراکه خطر شیر نخوردن بسیار بسیار بیش از آفلاتوکسین است.

او تأکید کرد: حذف شیر از سبد غذایی روزانه قطعاً آسیب زا است. چه بسا باید توجه کرد که خطراتی که بر اثر خوردن شیر به مقدار بسیار زیاد مطرح می شود و در همه دنیا هم وجود دارد، احتمالی است. بدین ترتیب هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که یک خطر قطعی را با یک خطر احتمالی عوض کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اخبار پزشکی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!