مسواک دستی بهتر است یا برقی؟


مسواک دستی بهتر است یا برقی؟

امروزه انواع مختلفی از محصولات بهداشت دهان و دندان وجود دارد که انتخاب یکی از این محصولات بسیار دشوار است. از مسواک‌های مختلف و متعدد تا خمیردندانهای متنوع. اما جالب است بدانید که یکی از بزرگ‌ترین سوالات همه افراد این است که اصولا مسواک دستی بهتر است یا مسواک برقی.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگر شما هم نسبت به سلامت و بهداشت دهان و دندان خود حساس باشید، احتمالا با این پرسش مواجه شده اید که کدام یک از انواع مسواک بهتر است.

اما اگر یک چیز وجود دارد که بدون در نظر گرفتن نوع مسواک واقعاً می توان در مورد آن توافق کرد، این است که مسواک زدن دو بار در روز به مدت 2 دقیقه مهمترین بخش بهداشت دندان شماست. و نخ دندان نیز بسیار مهم است. از نظر دندانپزشکان و از نظر عقلانی ، مسواک زدن به خلاص شدن از شر باکتری هایی که تصمیم به شناور شدن روی مینای دندان را دارند کمک می کند و هنگامی که این باکتری ها شروع به تماس با همتایان خود می کنند به یک سونامی تبدیل می شوند. سپس تبدیل به یک مشکل بزرگ دندانپزشکی می شود.

مسلماً این مساله که مسواک برقی بهتر است یا مسواک معمولی، مسئله ای است که از دهه 1960 شروع شده است و تا امروز نیز ادامه داشته است. در مورد استفاده از مسواک برقی نیز اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. برای مثال نتایج یک بررسی که در سال 2014 انجام شد، مشخص شد که کودکانی که تمایل بیشتری به مسواک های برقی داشتند، دندانهایی تمیزتر داشتند. افزون بر این یافته هایی دیگر نشان می دهند که مسواک های برقی با 11 درصد کاهش مشکلات لثه بعد از سه یا چند ماه استفاده همراهند.

با این حال، پژوهشگران بر این باورند که تحقیقات بیشتری لازم است. تا مشخص شود دقیقا کدام نوع از مسواک ها بر دیگر انواع برتری دارند. هنگامی که صحبت از مسواک زدن با هر روشی می شود، متخصصان توصیه می کنند به آرامی مسواک بزنید یا از مسواکی استفاده کنید که دارای برس نرم باشد، زیرا این قطعاً این امن ترین روش است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه