موضع‌گیری برخی نامزدها سنخیتی با جایگاه نمایندگی ندارد


موضع‌گیری برخی نامزدها سنخیتی با جایگاه نمایندگی ندارد

کاشان- ایرنا- فرماندار اردستان با بیان اینکه شرایط کشور بسیار سخت است، گفت: بسیاری از موضع‌گیری‌های برخی از نامزدها هیچ سنخیتی با این شرایط، جایگاه نمایندگی و حوزه تنظیم روابط بین قوا ندارد.

حمیدرضا تاملی سه‌شنبه شب در نشستی با فعالان رسانه‌ای و فضای مجازی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان بیان کرد: رسانه‌ها در این شرایط در جایگاهی هستند که می‌توانند زمینه فکری برای مردم فراهم کنند تا موضوع مهم مشارکت در انتخابات محقق شود و نگاه مردم به دستگاه‌های اجرایی تغییر کند.

وی افزود: سرنوشت امور زندگی چهار سال مردم در گرو این انتخابات است و اگر به انتخاب اصلح منجر شود، مصلحت مردم در این چهار سال آینده رقم خواهد خورد.

فرماندار اردستان تاکید کرد: فعالان رسانه‌ای در دنیا به عنوان یک طبقه نخبگانی شناخته می‌شوند که می‌توانند کمک کنند تا مردم بتوانند زمینه یک انتخابات سالم، پرشور و اصلح را فراهم کنند.

وی با تاکید بر خودداری از منافع مقطعی اضافه کرد: رسانه باید رسالتی فراتر برای خود تعریف کند تا فعالیت‌ها در یک‌ماه پیش‌رو به نتیجه موثر منجر شود.

تاملی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی کشور حوزه قوانین و مقررات است که موجب می‌شود بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نتوانند عملکرد مورد انتظار مردم را داشته باشند که این ضعف قوانین، دستورالعمل‌ها و خط و مشی‌ها است.

وی تشریح کرد: اکنون کشور آماده می‌شود که مهم‌ترین محفل قانون‌گذاری را تشکیل دهد تا سرنوشت ملی را در بخش‌های گوناگون رقم بزند و منتخبان باید برای حوزه سیاست خارجی و ارتباط با آمریکا و غرب که اکنون با تنش همراه است، تصمیم‌گیری کنند.

فرماندار اردستان همچنین گفت: مجلس باید مجموعه فعالیت‌ها در حوزه اقتصادی را که شرایط سختی دارد، تسهیل کرده و سهم شهرستان را هم در قالب بودجه سنواتی کشور افزایش دهد.

وی تصریح کرد: گاه برخی فعالان در فضای مجازی مطالبی را منتشر می‌کنند که مناسب نیست و به جای آن توصیه می‌شود مطالبه‌گری در مردم ایجاد کنند و اجازه ندهند نامزدها هر حرفی را به خورد افکار عمومی بدهند.

تاملی تنها مرجع رسیدگی کننده به تخلف‌های انتخاباتی را قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: امید می‌رود شورای نگهبان در ادامه این مسیر تا ۲۳ بهمن‌ماه که نتیجه نهایی تایید صلاحیت‌ها اعلام می‌شود، با جدیت و دقت عمل کند.

در ادامه این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دادستان، مسوول دفتر شورای نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردستان نیز در مورد وظایف و قوانین مربوط به انتخابات مطالبی را عنوان کردند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه اردستان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس