عضویت 30 هزار نفر در سامانه بچه های مسجد در کرمانشاه


عضویت 30 هزار نفر در سامانه بچه های مسجد در کرمانشاه

حجت الاسلام کلات پور،  با اشاره به فعالیت 563 کانون فرهنگی هنری در مساجدشهری و روستایی استان کرمانشاه از عضویت بیش از 30 هزار نفر در سامانه بچه های مسجد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، حجت الاسلام افشین کلات پور در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۵۶۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان، ابراز کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر در کانون های فرهنگی هنری مساجد عضویت دارند و از فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری، قرآنی، آموزشی، کتابخانه ای، ورزشی و اردویی کانون ها بهره می برند.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، با بیان اینکه ۶۰ درصد از این کانون‌ها روستایی و مابقی شهری است، افزود: نیمی از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در مناطق اهل سنت قرار دارند.
وی با اشاره به تنوع قومی و مذهبی در استان کرمانشاه از حضور فعال و گسترده کانون ها در تمامی مناطق اهل سنت، تشیع و اهل حق خبر داد و ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری در هر منطقه‌ای که وارد شده اند منشاء خیر و برکت بوده و به فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت امام جماعت در مساجد غنا بخشیده اند.
حجت الاسلام کلات پور، اولین رویدا ملی فهما را فرصتی برای برجسته کردن خدمات بی شمار و اثربخش کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: استان کرمانشاه علی رغم از بین رفتن زیرساخت ها در شهرستان های آسیب دیده در زلزله آبان ماه 96 با کسب بیش از یک میلیون و 400 هزار امتیاز در رده استان های میانی کشور قرار دارد.
وی توزیع عادلانه امکانات، حمایت های خاص و معرفی شایسته کانون های فرهنگی هنری در زیست بوم مجازی بچه های مسجد(فهما) را ابتکاری ارزشمند خواند که در آینده نزدیک شتاب قابل توجهی به پیشرفت و اعتلای فرهنگی جامعه خواهد بخشید.
مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه، برگزاری جلسات شورای سیاستگذاری کانون های مساجد در استان را موجب تسریع بخشیدن به این روند رو به رشد دانست و تصریح کرد: جذب بیش از پیش جوانان به مساجد، رونق بخشیدن به این پایگاه های امن دینی و کمک به توسعه و ترویج فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی با پشتوانه برنامه های اثرگذار فرهنگی و هنری در کانون ها از مهمترین دغدغه های ما است.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص احیای جایگاه مساجد با بهره گرفتن از توان کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطرنشان کرد: حمایت و همراهی مسئولان ارشد استان که در رأس شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار دارند و همچنین اعضای محترم این شورا که بر اهمیت و تاثیرگذاری کانون ها باور دارند، نوید افقی روشن را می دهد.
پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403