معاون عمرانی استانداری خوزستان خواستار عذرخواهی شهرداری اهواز شد


معاون عمرانی استانداری خوزستان خواستار عذرخواهی شهرداری اهواز شد

اهواز- ایرنا- معاون هناهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در واکنش به تصمیم شورای اداری شهرداری اهواز با موضوع ممنوعیت مدیران شهرداری برای حضور در جلسات فرمانداری اهواز، خواستار عذرخواهی فوری شهرداری شد.

فاضل عبیات سه شنبه شب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با شناختی که از فرد مصاحبه شونده دارم امیدوارم که اظهارات ناصواب منتشر شده از سوی شهرداری اهواز ناشی از اشتباه برداشت رسانه ناقل خبربوده باشد.

وی گفت اما اگر این اظهارات درست نقل شده باشد شهرداری اهواز ملزم است که ضمن عذرخواهی در خصوص تصحیح این اظهارات غیر قانونی هرچه سریعتر اقدام کند و در جهت تقویت فضای همکاری متقابل گام بردارد.

وی گفت:در شرایطی که شهر اهواز بیش از هر چیز نیازمند تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول بوده و تلاش در جهت بهبود شرایط زندگی و محافظت از سلامت شهروندان و ارائه خدمات شهری مناسب تر به عنوان یک دغدغه و مطالبه جدی شهروندان اهوازی مطرح است، حفظ روحیه پاسخگویی و انتقادپذیری وظیفه همه مسئولان شهر است.

وی ادامه داد: شرکت نکردن هر یک از دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها در جلسات مرتبط با حوزه وظایف آنها نوعی گریز از پاسخگویی و نداشتن التزام به وظایف و مسئولیت‌های قانونی به شمار می‌آید.

عبیات با بیان اینکه کاستی‌ها و مشکلات بسیاری در عملکرد شهرداری اهواز وجود دارد، تصریح کرد: برای برطرف ساختن این کاستی‌ها تاکنون بنا را بر همکاری و تعامل گذاشته‌ایم و بر همین اساس شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی مکلفند که دغدغه‌ها و مطالبات فرمانداران را مورد توجه قرار دهند و با آنها هماهنگ باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه فرمانداری اهواز مسئول اعمال وظایف حاکمیتی و نماینده عالی دولت در شهرستان و مجری سیاست‌های عمومی دولت است، افزود: شهروندان اهوازی مشکلات و مسائل شهرداری را به طور مستمر به فرمانداری اهواز منعکس می‌کنند و مطابق قانون، فرمانداری اهواز وظیفه سوال، اخذ گزارش، نقد و نظارت مستمر بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی شهر و شهرداری اهواز را برعهده دارد.

وی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد استقرار استانداری خوزستان در شهر اهواز برخی از افراد را به اشتباه انداخته است؛ اینکه محل استقرار استانداری خوزستان در شهر اهواز است و امکان حضور، ارتباط و تردد مستمر مسؤولان شهرداری اهواز و دستگاه های اجرایی شهر اهواز به استانداری خوزستان همواره مهیا و برقرار بوده است، این امر هرگز نمی‌تواند نافی مسئولیت و پاسخگو بودن آنها در برابر فرمانداری اهواز باشد.

عبیات خاطرنشان‌کرد: هم شهرداری اهواز و هم سایر دستگاه‌های اجرایی فعال در اهواز در درجه نخست و قبل از مکاتبه یا مراجعه یا ارتباط با استانداری خوزستان ملزم به پاسخگویی، حضور در جلسات و گزارش دهی به فرمانداری اهواز هستند.

وی با اشاره به نارضایتی استاندار نسبت به اظهارات غیر اصولی وحساب نشده نقل شده از شهرداری اهواز، گفت: برابر ماده ۱۸ مصوبه شورای عالی اداری کشور (مصوب ۱۳۷۷) پاسخ دهی و گزارش‌دهی مدیران دستگاه‌ها به فرماندار یا استاندار الزامی است و مطابق همان مصوبه ریاست شورای اداری شهرستان برعهده فرماندار است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: برابر مصوبه هیئت دولت، ریاست شورای سلامت استان با استاندار و شهرستان با فرماندار است و شهرداری فقط جزئی از شورای سلامت است و شهردار اهواز موظف به حضور و پاسخگویی و ارائه گزارش است.

بر اساس این گزارش، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز روز گذشته طی اظهاراتی رسانه ای، اعلام کرد که جلسات فرمانداری فاقد بازدهی هستند و طبق تصمیم شورای اداری شهرداری، تمامی مدیران شهرداری از حضور در جلسات فرمانداری اهواز منع شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر