«چرخ» علیه خرافات در حیات‌وحش!


«چرخ» علیه خرافات در حیات‌وحش!

«چرخ» در هفتاد‌ونهمین قسمت فصل ششم، ساعت 19 امروز، سه‌شنبه 1 بهمن، آسیب‌های خرافات به حیات‌وحش ایران را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این قسمت از برنامه‌ی تلویزیونی «چرخ»، سیاوش یالپانیان، مجری-کارشناس میزِ طبیعت برنامه با کیوان هوشمندی‌راد، مدیر کانون دیده‌بان حیات‌وحش درباره‌ی خرافات در حفاظت از حیات‌وحش گفت‌وگو خواهد کرد.

حیات‌وحش ایران این روزها نه‌تنها در معرض تهدید عواملی مانند خشکسالی، نابودی زیستگاه‌ها، آلودگی‌های زیست‌محیطی، شکار غیرمجاز و بسیاری از چالش‌های دیگر است بلکه خرافات و خرافه‌گرایی نیز مزید بر این عوامل، منجر به کشتار بی‌رحمانه و نابودی برخی گونه‌ها شده است. برخی از سودجویان به‌ویژه رمال‌ها و دعانویسان با تلقین برخی خرافات و باورهای اشتباه برای کسب درآمد نامشروع از افراد ساده‌‌لوح جامعه، خوش‌یُمن بودن یا بدیُمن بودن برخی از اعضا و جوارح حیوانات را مطرح می‌کنند و برخی از مردم هم به‌راحتی آنها را می‌پذیرند.

در بخش روایت خبری «چرخ»، محمود حاج‌زمان مهم‌ترین خبرهای این روزهای دنیای علم را بررسی خواهد کرد. گزارش بهزاد یوسفی از مرکز علم و ستاره‌شناسی یکی دیگر از بخش‌های هفتادونهمین قسمت برنامه‌ی «چرخ» است.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...