70 پروژه صنعت برق در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شد


70 پروژه صنعت برق در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان شمالی گفت: همزمان با چهل و یکمین دهه فجر انقلاب اسلامی، 70 پروژه صنعت برق در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مهندس علیرضا صبوری روز سه شنبه به ایرنا اظهار داشت: برای اجرای این پروژه ها ۵۴۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: بیشترین تعداد پروژه با ۱۴ مورد در شهرستان اسفراین به بهره برداری خواهد رسید و ۹ پروژه در بجنورد، ۱۰ پروژه در شیروان، هشت پروژه در مانه و سملقان، هفت پروژه در جاجرم، ۹ پروژه در گرمه، ۹ پروژه در راز و جرگلان و چهار پروژه در شهرستان فاروج است.

وی ساخت پست، ساخت شبکه و نصب یا تقویت ترانس، تامین و بهبود روشنایی معابر، اصلاح و سرویس و نوسازی شبکه، نصب کلید اتوماسیون، نصب بیسیم و تجهیزات رادیویی، جابجایی شبکه و ساخت ساختمان اداری، سوله و انبار را از جمله پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر عنوان کرد.

صبوری تامین برق پایدار، مطمئن و مستمر، کاهش افت ولتاژ و خاموشی ها و افزایش رضایتمندی مشترکان را مهم ترین نتایج اجرای این پروژه ها ذکر کرد و گفت: به این ترتیب علاوه بر تامین برق مشترکان جدید و رفع مسائل حوزه برق برخی مشترکان قدیمی، رونق صنعت و کشاورزی و دامپروری استان را به واسطه تامین برق مراکز صنعتی، معدنی و دامپروری شاهد خواهیم بود.

این شرکت ۳۵۳ هزار و ۶۹۸ مشترک دارد که از این تعداد ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...