کشف جدید سلول های ایمنی برای درمان قطعی سرطان


دانشمندان بریتانیایی دانشگاه کاردیف به طور تصادفی نوع جدیدی از سلولهای ایمنی بدن را که باعث از بین رفتن بیشتر سرطان ها می شود را کشف کردند.

صراط:

محققان دانشگاه کاردیف هنگام یافتن سلول های ایمنی که بتوانند با باکتری ها بجنگند، بودند که نوع کاملاً جدیدی از سلول های ایمنی (سلول تی) را کشف کردند.

به گزارش راهبرد معاصر سلول ایمنی جدید دارای گیرنده ای است که قبلاً دیده نشده است و در حالی که سلول های سالم را نادیده می گیرد در بیشتر سرطان های انسان دخالت دارد.

در مطالعات آزمایشگاهی، سلولهای ایمنی مجهز به گیرنده جدید سرطان ریه ، پوست ، خون ، روده بزرگ ، سینه ، استخوان ، پروستات ، تخمدان ، کلیه و دهانه رحم را از بین بردند.

چشم انداز یک درمان جهانی

پروفسور اندرو سیول ، نویسنده اصلی این مطالعه و یک متخصص سلول های تی از دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف گفت: یافتن سلولی که داروهای گسترده ای برای مبارزه با سرطان داشته باشد ، غیرممکن است و اکنون این کشف بزرگ چشم انداز یک درمان جهانی را مطرح می کند.

پروفسور سیول گفت: این یک یافته مهم بود و هیچ کس تصور نمی کرد که این سلول وجود داشته باشد.

وی افزود: یافته های ما چشم انداز یک درمان همه جانبه با سرطان ، یک نوع از سلول تی را فراهم می کند که می تواند انواع مختلفی از سرطانها را در بین مردم از بین ببرد. پیش از این هیچ کس باور نمی کرد که این امکان پذیر باشد.

پروفسور سیول گفت: احتمالاً. این سلول ایمنی بسیار نادر است ، یا ممکن است که افراد زیادی این گیرنده را داشته باشند اما به دلایلی فعال نمی شوند. ما هنوز نمی دانیم.

در حال حاضر روش های درمانی متفاوتی جهت مبارزه با انواع خاص سرطان وجود دارد ، اما آنها فقط برای بعضی از انواع سرطان خون مفید هستند و برای تومورهای جامد کار نمی کنند که بیشتر سرطان ها را تشکیل می دهد.

این روشهای درمانی - که با نام های درمانی CAR-T و TCR-T شناخته می شوند شامل گرفتن سلولهای ایمنی از بیمار است که بعداً تغییر یافته اند تا بتوانند روی مولکولهایی که روی سطح سلول های سرطانی قرار گرفته اند، قفل شوند. سلول ها به تعداد زیادی رشد می کنند و به جریان خون بیمار تزریق می شوند.

در حال حاضر CAR-T درمانی برای انواع خاصی از سرطان خون ارائه می شود اما برای تومورهای جامد ، اکثر قریب به اتفاق سرطان ها ، کار نمی کند. روشهای درمانی TCR-T می توانند در برخی سرطانهای دیگر کار کنند اما باید روی مولکولهایی بنام HLA که در جمعیت بسیار متفاوت است قفل شوند.

هنگامی که محققان سلولهای ایمنی جدید را به موشهایی که دارای سرطان انسانی و سیستم ایمنی بدن انسان هستند، تزریق کردند نتایج "پاکسازی" سرطان را در آن دیدند.

آنها نشان دادند که سلولهای تی از بیماران مبتلا به سرطان پوست که برای بیان گیرنده جدید اصلاح شده اند ، می توانند نه تنها سلولهای سرطانی خود بیمار بلکه سلول های سرطانی بیماران دیگر را نیز در آزمایشگاه از بین ببرند.

پروفسور سیول گفت: اگر آزمایش های ایمنی آزمایشگاهی را انجام دهند ، آزمایش های انسانی بر روی بیماران مبتلا به بیماری که در مرحله پایانی قرار دارند ، ممکن است از اوایل ماه نوامبر آغاز شود.

پتانسیل عظیم سلول درمانی تی

پروفسور الیور اوتمان ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاردیف گفت: این نوع جدید از سلول درمانی تی دارای پتانسیل عظیمی برای غلبه بر محدودیت های فعلی CAR-T است ، که در تلاش برای شناسایی مناسب و بی خطر است.

پروفسور آون گالیمور ، از بخش دانشگاه در زمینه عفونت و ایمنی و ایمونولوژی سرطان برای مرکز تحقیقات سرطان ولز ، اضافه کرد: اگر این یافته تحول آمیز جدید موفقیت آمیز باشد، پایه و اساس یک داروی جهانی را شکل می گیرد.

دانیل دیویس ، استاد ایمونولوژی در دانشگاه منچستر ، با اظهارنظر درباره این مطالعه گفت: این یک کشف مهیج است که باعث شده است که درهای سلول درمانی برای استفاده بیشتر افراد باز شود.

ما در میانه یک انقلاب پزشکی هستیم که قدرت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با سرطان مهار می کند. اما همه به درمان های فعلی پاسخ نمی دهند و می تواند عوارض جانبی مضر داشته باشد.

وی گفت: این تیم به طور قانع کننده نشان داده اند که ، در یک آزمایشگاه ، این نوع سلول ایمنی در برابر طیف وسیعی از سلول های سرطانی مختلف واکنش نشان می دهد. ما هنوز باید دقیقاً بدانیم که چگونه سلولهای سرطانی را تشخیص داده و از بین می برد ، در حالی که به سلولهای سالم عادی پاسخ نمی دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی