همتی: بازار پول با عملیات بازار باز کنترل می‌شود


عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بازار پول با عملیات بازار باز کنترل می شود، گفت: هر چند بازار ارز با نوسانات همراه بود اما این بازار سر و سامان گرفته و اعمال سیاست‌های پولی برای کنترل تورم قابل انجام است.

آفتاب‌‌نیوز :

رییس کل بانک مرکزی سه شنبه شب با حضور در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی به تشریح سیاست‌های پولی و ارزی برای تقویت اقتصاد پرداخت و افزود: الان وقت آن است که برای کنترل بازار پول اقدام کنیم و می توانیم برای کنترل تورم و هدف گذاری آن اقدام کنیم.

وی در ابتدای این برنامه با تسلیت شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیما اظهار کرد:بیشتر کشور ها کنترل نقدینگی و تورم را از طریق عملیات بازار باز انجام می دهند ما تحت تاثیر عوامل اقتصادی می توانیم تورم انتظاری را پیش بینی کنیم بنابر این می توان سود کوتاه مدت بانکی را هدف گذاری کرد و از طریق خرید و فروش اوراق خزانه داری کل کشور بر بازار پول تاثیربگذاریم.

همتی: بازار پول با عملیات بازار باز کنترل می‌شود

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: به هر حال این سیاست نیاز به لوازم دارد و نباید بازار اوراق کم عمق باشد اما این بازار الان کم عمق است و باید کمک کنیم که عمق آن بیشتر باشد و هنوز خرید و فروش و میزان آن کم است و بدهی ها هنوز قابل نقد شدن نیست این در حالی است که همه جای دنیا بدهی ها در بازار سرمایه خرید و فروش می شود و مواقعی نرخ این اوراق بر اقتصاد تاثیر گذار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق