نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند در مشهد آغاز به کار کرد


نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند در مشهد آغاز به کار کرد

مشهد- ایرنا- نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، شامگاه سه‌شنبه با حضور شرکت‌های استارتاپی و نوآور در حوزه هوشمندسازی خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نمایشگاه شهر هوشمند در سطح خوبی برگزار شده‌ است و امیدواریم دستاوردهای این نمایشگاه به صورت عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.
سید ستار هاشمی افزود: تبادل دانش و تجارب از دستاوردهای نمایشگاه است، در این نمایشگاه دستاوردهای خوبی در حوزه هوشمندسازی ارائه شده که باید این ظرفیت‌ها به تمام کشور تسری یابد.
وی با بیان اینکه به اشتراک‌گذاری داده‌ها از مهمترین ضروریات تحقق شهر هوشمند است افزود: در این نمایشگاه تفاهم نامه همکاری و اشتراک داده در حوزه املاک بین شهرداری مشهد و آستان‌قدس رضوی منعقد شد که می توان از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نمایشگاه نام برد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تعاملات بین دستگاهی از ضروریات شهر هوشمند است و باید در این خصوص اهتمام داشت.
شهردار مشهد هم در این مراسم گفت: نمایشگاه شهر هوشمند میزان و شاخصی است برای سنجش آنچه در این حوزه انجام داده‌ایم، سرمایه گذاری در حوزه شهر هوشمند زمان بر است اما بازدهی آن رشد بالاتری دارد.
محمد رضا کلائی افزود: در مشهد رشد خوبی در حوزه هوشمندسازی داشته‌ایم
وی با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن "شهر من" در این نمایشگاه اظهار داشت: نرم افزارهای مختلف شهروندی روی این نرم افزار تجمیع شده و این نرم افزار، بستری یکپارچه برای ارائه خدمات مختلف به شهروندان است و به‌ مرور قابلیت‌های آن توسعه می‌یابد.
وی گفت: در مراسم امشب تفاهم‌نامه همکاری بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به امضا رسید که طبق این تفاهم‌نامه کل اطلاعات املاک بین آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد تبادل می‌شود.
شهردار مشهد افزود: با توجه به اینکه بخش زیادی از املاک مشهد متعلق به آستان‌قدس رضوی است این ارتباط و تعامل از اهمیت زیادی برخوردار است چون تا کنون بین این دو نهاد نوعی مخفی کاری سنتی وجود داشت که هم اینک این نگاه شکسته شده و داده‌ها در اختیار هر دو نهاد و همچنین در اختیار عموم قرار می‌گیرد.
کلایی گفت: یکی از کارکردهای مدیریت‌شهری هماهنگ‌سازی ذینفعان مختلف است که منجر به افزایش رفاه اجتماعی می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم گفت: موضوع شهر هوشمند در مجموع ارتقای کیفیت زندگی در شهر است که اگر بتوانیم شرایط تحقق آن را با توجه به فضای موجود شهرها، تراکم و افزایش جمعیت فراهم کنیم شهروندان نیز به سمت آن حرکت می‌کنند.
محمد رضا حیدری افزود: در شورای پنجم شهر مشهد نیز تلاش شده بستر و امکانات شهر هوشمند برای مردم فراهم شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: نمایشگاه شهر هوشمند نیز بستری مناسب برای معرفی آخرین فناوری و نوآوری‌ها در حوزه هوشمندسازی به شهروندان است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه توسعه تبادل بین حوزه‌هایی که زیرساخت و داده ارائه می‌دهند با مجموعه استارتاپ‌های خدمات هوشمندسازی است.
شهریار آل‌شیخ افزود: در نمایشگاه شاهد حضور شرکت‌های مختلف هستیم و ارتباط مستقیمی بین شرکت‌ها و مدیران برقرار می‌شود و شرایط تسریع انجام پروژه‌ها فراهم می‌آید.
وی ادامه داد: حضور پررنگ شرکت‌های استارتاپی در نمایشگاه سال گذشته باعث رونق نمایشگاه بود و بسیاری از آنها با بازار هدف و رقبای خود آشنا شدند لذا امسال نیز این نمایشگاه با حضور استارتاپها و شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شده‌ است.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: در نمایشگاه سال‌های گذشته تمرکز بر روی کلان‌شهرها، اعضای شورای شهر، شهرداران و مدیران سازمان‌های فناوری اطلاعات آنها بود ولی امسال این حوزه، گسترش یافته و مدیران کل مراکز استان‌ها در نمایشگاه حضور دارند.
محمد جواد رجائیان افزود: در حاشیه این نمایشگاه سه نشست تخصصی با حضور مدیران عامل فناوری اطلاعات و ارتباطات کلان‌شهرهای کشور، مدیران کل فناوری اطلاعات و ارتباطات مراکز استان‌ها و معاونان برنامه‌ریزی کلان‌شهرهای کشور با هدف پاسخ به نیازهای مشترک بین شهرداری‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرکز نوآوری شهری شهرداری مشهد هم فضایی را در اختیار دارد که شتاب‌دهنده‌ها و کسب‌وکارهای نوآور را سامان‌دهی کرده و دستاوردهای آن‌ها را به نمایش می گذارد.
مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و پنل‌های آموزشی، برنامه‌ها و چالش‌های تخصصی در نهمین نمایشگاه شهرهوشمند، این نمایشگاه را به نمایشگاهی تخصصی، علمی و آموزشی تبدیل کرده است.
رجاییان افزود: در جریان برگزاری این نمایشگاه "همایش ملی شهر هوشمند" با همکاری وزارت کشور در قالب چهار کارگاه تخصصی و با حضور اساتید برجسته حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سوم بهمن ماه در محل سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار می‌شود همچنین بیش از ۳۰ کارگاه و پنل جنبی نیز همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند برگزار خواهد شد.
همزمان با نمایشگاه شهر هوشمند، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر،الکامپ نیز از اول تا چهارم بهمن ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول