پشتیبانی از استیم در سیستم‌عامل کروم


پشتیبانی از استیم در سیستم‌عامل کروم
گوگل تلاش میکند تا با همکاری شرکت های بزرگ دنیای فن آوری، هرچه بیشتر سیستم عامل کروم را به طرف تبدیل شدن به پلتفرمی کامل هدایت کند.

یکی از مدیران محصول گوگل در مصاحبه ای مدعی شد که احتمالا در آینده ای نه چندان دور، پشتیبانی از بازی های استیم به سیستم عامل کروم اضافه خواهد شد. گوگل تلاش می کند تا با همکاری شرکت مالک استیم، Valve، پشتیبانی از بازی های پلتفرم ذکر شده را به سیستم عامل جوان خود اضافه کند. البته هیچ زمان بندی دقیقی از عرضه ی پشتیبانی مذکور منتشر نشد.

خبر تازه از اهالی مانتین ویو، جذابیت و حیرت را بصورت همزمان به دنبال دارد. گوگل در سال های گذشته سعی نموده است تا ظرفیت های Chrome OS را افزایش دهد. آنها قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی را به سیستم عامل خود افزودند و به نوعی وابستگی سیستم عامل را به وب کاهش دادند. افزودن استیم به قابلیت های کروم میتواند آنرا بیش ازپیش جذاب و کاربردی کند؛ سرانجام کروم بوک ها به صدها بازی دسترسی خواهند داشت که از لینوکس پشتیبانی می کنند. شایان ذکر است، کروم مبتنی بر لینوکس توسعه داده شد.

اغلب کروم بوک ها، دستگاه هایی با مصرف پائین نیرو و درنتیجه قدرت پردازشی محدود هستند. به همین علت شاید نتوان انتظار پشتیبانی از بازی های بزرگ را از این چنین دستگاه هایی داشت. اما استیم تعداد زیادی بازی مستقل و با گرافیک پائین نیز عرضه می کند که انتخاب های کاربران کروم را تاحدی افزایش خواهد داد. درنهایت پشتیبانی از استیم اکثر برای کروم بوک های حرفه ای تر کاربردی خواهد بود.

پشتیبانی از استیم در سیستم‌عامل کروم

کان لیو، مدیر محصول کروم که خبرهای همکاری با Valve را رسانه ای کرد، می گوید که کروم بوک های قدرتمند تر بزودی به بازار ارائه می شوند. او در سخنان خود به دستگاه هایی اشاره نمود که از پردازنده های AMD بهره خواهند برد.

حتی اگر پشتیبانی از استیم در کروم، کارایی محدودی داشته باشد، به هر جهت قابلیت های سیستم عامل کروم را تاحدی افزایش میدهد که اصلا اتفاق بدی نیست. گزارش های اولیه می گویند که بازی های قدیمی و ساده، به آسانی در اغلب کروم بوک ها اجرا می شوند. بعلاوه استیم از قابلیت استریم بازی از کامپیوترهای دیگر هم پشتیبانی میکند. سرانجام احتمالا یکی از کاربردهای پشتیبانی از استیم در کروم، همین استریم بازی باشد. هرچند اخبار کنونی، بیشتر روی پشتیبانی کامل از بازی روی کروم بوک متمرکز هستند.

تمرکز گوگل روی اجرای بازی بصورت محلی روی کروم بوک (سیستم عامل متمرکز بر خدمات ابری) اندکی عجیب بنظر می رسد. درهرصورت اهالی مانتین ویو درحال توسعه ی استیدیا هستند که بعنوان یک سرویس استریم بازی بدون نیاز به سخت‌افزار قدرتمند تعریف می شود. هرچند استیدیا هم محدودیت هایی مثل تعداد کم بازی دارد، درهرصورت دو رویکرد ذکر شده لزوما نیازهای یکسان را هدف نگرفته اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان