حضور صالحی در مراسم یادبود شهدای جان‌باختگان سانحه هواپیما


تهران (پانا) - مراسم یادبود 16 تن از شهدای دانشگاه صنعتی شریف که در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی جان خود را از دست دادند در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

حضور صالحی در مراسم یادبود شهدای جان‌باختگان سانحه هواپیما

تهران (پانا) - مراسم یادبود 16 تن از شهدای دانشگاه صنعتی شریف که در سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی جان خود را از دست دادند در مسجد این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی، در این مراسم جمعی از مقامات کشوری دانش‌آموخته این دانشگاه ازجمله دکتر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شریف، دکتر عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران به همراه جمعی از خانواده‌های دانش‌آموختگان جان‌باخته، دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی و برخی مسئولان دانشگاهی و کشوری حضور داشتند.

دکتر صالحی در حاشیه این مراسم خطاب به خبرنگاران گفت: تسلیت می‌گویم به بازماندگان این سانحه تألم بار که حقیقتاً احساسات همه ما را جریحه‌دار کرد. درواقع جمعیت 80 میلیونی ایران این عزیزان و جان‌باختگان را فرزندان خود می‌دانند. من احساسم این است که به‌عنوان یک هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی شریف بسیار از این قضیه جریحه‌دار شدم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: من وقتی خدمت خانواده‌های تعدادی از جان‌باختگان این سانحه رسیدم عنوان کردم که ما این جان‌باخته‌ها را فرزندان خود می‌دانیم و مصیبت آن‌ها مصیبت ما نیز هست اما چه کنیم که خداوند فرموده است افراد در این‌گونه مصیبت‌ها صبر پیشه کنند و خداوند به بازماندگان این نوع حوادث مژده صلوات داده است. یعنی اینکه خود خدا برای بنده‌های خود صلوات می‌فرستد. بنابراین اگر ما صبر پیشه کنیم مشمول رحمت و صلوات الهی خواهیم بود.

صالحی تأکید کرد: ما به خانواده‌ها و اساتید این دانش‌آموختگان که آن‌ها را به این درجه از علم و توانمندی در حوزه علمی رساندند تسلیت می‌گوییم و تأثر رئیس دانشگاه شریف از این واقعه کمتر از خانواده‌های آن‌ها نیست. چراکه رئیس یک دانشگاه مانند پدر یک خانواده می‌ماند. به همین جهت ما خودمان را در این حادثه دردمند می‌دانیم و این‌گونه تصور نشود که خانواده این افراد یک‌طرف و ما نیز در طرف دیگر قرار داریم. ما همه خانواده این شهدا هستیم. تک‌تک این افراد در دل ما جای دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه