بیش از 60 درصد سوادآموزان شیروانی زنان روستایی هستند


بیش از 60 درصد سوادآموزان شیروانی زنان روستایی هستند

بجنورد- ایرنا- 912 نفر امسال جذب کلاس‌های سوادآموزی شیروان شده‌اند که بیش از 60 درصد آنان را زنان روستایی این شهرستان تشکیل می‌دهند.

رییس اداره سوادآموزی شیروان، سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از جذب شدگان به کلاس های سوادآموزی ۳۸۵ نفر سوادآموز هستند، ۲۰۷ نفر دوره انتقال و ۳۲۰ نفر دوران تحکیم را سپری می کنند.

سیدحسن باقرزاده افزود: امسال در این شهرستان در دوره انتقال ۲۰۸ نفر معادل ۱۰۰ درصد سهمیه تعیین شده، دوره تحکیم ۳۳۰ نفر معادل ۱۰۳ درصد سهمیه و برای دوره سوادآموزی هم تاکنون ۳۶۰ نفر جذب شده اند که مراحل ثبت نام آنها در حال انجام است.

وی همچنین از جذب ۵۸ نفر از آموزش دهندگان سوادآموزی شیروان به عنوان نیروی حق التدریس به بدنه آموزش و پرورش خبر داد و گفت: اکثر آموزش دهندگان نیروهای خانم و با سوابق بالای کاری بودند که مقاطع تحصیلی آنان از فوق دیپلم تا فوق لیسانس بود.

رییس اداره سوادآموزی شیروان گفت: مجموع کلاس های درس تشکیل شده این شهرستان ۵۰ کلاس درس برای دوره انتقال و تحکیم بود که دوره سوادآموزی نیز به صورت یک نفره یا فرد به فرد است که در این راستا ۹۰ نفر آموزش دهنده، شامل ۱۰ نیروی مرد و ۸۰ زن در این خصوص فعالیت داشتند.

باقرزاده افزود: طول برگزاری کلاس های دوره سوادآموزی ۴۰۰ ساعت است که به آموزش دهنده هفت میلیون و ۹۲۰ هزار ریال، دوره انتقال ۶۰۰ ساعت با ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و تحکیم ۲۰۰ ساعت است که به آموزش دهنده یک میلیون و ۶۱۰ هزار ریال تعلق می گیرد.

شیروان با ۱۵۶ هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که طبق سرشماری سال ۹۵، ۶ هزار و ۴۵ بی‌سواد دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا